• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP Info nowym liderem kanałów informacyjnych

16:13, 01.04.2020
TVP Info nowym liderem kanałów informacyjnych W marcu Telewizja Polska pozostaje bezkonkurencyjna wśród nadawców telewizyjnych. TVP1 uzyskuje najwyższe udziały w rynku, a TVP Info zaufały miliony Polaków. Rosną udziały TVP3, TVP Polonia i TVP HD oraz popularność Telewizji Polskiej wśród widowni szkolnej. Wśród TOP10 najpopularniejszych programów 8 należy do TVP.

W marcu Telewizja Polska pozostaje bezkonkurencyjna wśród nadawców telewizyjnych. TVP1 uzyskuje najwyższe udziały w rynku, a TVP Info zaufały miliony Polaków. Rosną udziały TVP3, TVP Polonia i TVP HD oraz popularność Telewizji Polskiej wśród widowni szkolnej. Wśród TOP10 najpopularniejszych programów 8 należy do TVP.

TVP Info
TVP Info

Podziel się:   Więcej
W marcu TVP pozostaje wiodącym nadawcą na rynku telewizyjnym z udziałami na poziomie 29% w grupie 4+. Udziały TVP1 wyniosły 9,2% i były najwyższe w rynku.

Najpopularniejszym kanałem informacyjnym w marcu jest TVP Info, z udziałami 6,5% w grupie 4+. Wzrost Anteny marzec 2019 – marzec 2020 wynosi 109,7%, natomiast w grupie komercyjnej jest dwukrotnie wyższy (207%). Udziały Anteny w grupie 16-49 kształtują się na poziomie 3,7%.

TVP3 sukcesywnie od początku roku dystansuje konkurencję. Udziały Anteny w marcu, w grupie 4+ wynoszą 1,2% i są wyższe o 20,8% w porównaniu do marca 2019. Natomiast w grupie komercyjnej wzrost udziałów wynosi 34,6%. Obecnie udziały Anteny w grupie 16-49 to 0,7%. Wyższe udziały odnotowują także kanały tematyczne TVP. W grupie 4+, marzec 2019 - marzec 2020, zyskały TVP Polonia o 18,2% i TVP HD o 4,9%.

Coraz więcej uczniów ogląda ofertę Telewizji Polskiej. W marcu liderem kanałów dziecięcych w grupie 4-15 jest niezmiennie TVP ABC, z udziałami na poziomie 7,5%. W porównaniu do marca 2019, w grupie młodszych widzów wzrosły również udziały pozostałych anten Telewizji Polskiej: TVP Info o 316,7%, TVP3 o 91%, TVP Kultura o 82%, TVP HD o 16% i TVP Historia o 6%.
Również widownia premierowego spektaklu „Zemsta”, emitowanego w ramach pasma Teatru Telewizji TVP1, zgromadziła w grupie 4-15 największą widownię. Spektakl uzyskał wyniki powyżej średniej premier teatralnych 2020 r. we wszystkich grupach widzów.

W marcu anteny TVP zmodyfikowały ofertę programową w odpowiedzi na konieczność zamknięcia szkół i wprowadzenia nauki w domach. TVP Kultura i TVP3 przygotowały dedykowane najmłodszym pasma edukacyjne we współpracy z Ministerstwem Edukacji Narodowej.

W marcu 8 na 10 pozycji programowych z najwyższą oglądalnością należało do Telewizji Polskiej. W pierwszej trójce znalazły się: wyemitowany 16 marca odcinek serialu „M jak miłość”, który obejrzało 4,7 mln widzów, „Sanatorium miłości” z 8 marca, który zobaczyło 3,5 mln osób oraz odcinek „Ojca Mateusza” 23 marca, który zgromadził widownię na poziomie 3,2 mln osób.

Uruchomione w serwisie vod.tvp.pl kanały edukacyjne dla uczniów znalazły się wśród najpopularniejszych tytułów dostępnych w ofercie serwisu. Wzrosty oglądalności w vod.tvp.pl odnotowują również: stream TVP INFO (wzrost o 150%) oraz stream TVP Polonia (wzrost o ponad 250%). Stale rośnie liczba odsłon video najpopularniejszych seriali TVP, m.in.: „M jak miłość”, „Korona królów” i „Ojciec Mateusz”.

zobacz również