• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

TVP1 anteną miesiąca, grupa TVP liderem listopada

17:28, 02.12.2019
TVP1 anteną miesiąca, grupa TVP liderem listopada Grupa TVP ponownie najsilniejsza na rynku, konsekwentnie umacnia swoją pozycję. Najwyższe udziały miesiąca uzyskała Jedynka. Wzrosły udziały anten: TVP1, TVP Info i TVP3 oraz kanałów tematycznych: TVP Seriale, TVP Historia i TVP Rozrywka. W TOP 10 najpopularniejszych programów 9 tytułów należało do Telewizji Polskiej.

Grupa TVP ponownie najsilniejsza na rynku, konsekwentnie umacnia swoją pozycję. Najwyższe udziały miesiąca uzyskała Jedynka. Wzrosły udziały anten: TVP1, TVP Info i TVP3 oraz kanałów tematycznych: TVP Seriale, TVP Historia i TVP Rozrywka. W TOP 10 najpopularniejszych programów 9 tytułów należało do Telewizji Polskiej.

Reprezentantka Polski Wiktoria „Viki” Gabor zwyciężczynią 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2019!
Reprezentantka Polski Wiktoria „Viki” Gabor zwyciężczynią 17. Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2019!

Podziel się:   Więcej
Grupa TVP w listopadzie 2019 jako jedyna wśród nadawców odnotowała wzrost we wszystkich analizowanych grupach. Wśród ogółu widowni na koniec miesiąca udział nadawcy wyniósł 28,4% i był o 0,9% wyższy w porównaniu do roku ubiegłego. Najwięcej Telewizja Polska zyskała jednak wśród młodszej widowni komercyjnej 16-49, dla której wzrost udziałów wyniósł 3,45%.

Do wzmocnienia pozycji TVP wśród ogółu widowni przyczynił się 3,5 procentowy wzrost udziałów Jedynki, która z wynikiem 10,14% w porównaniu do roku ubiegłego była najchętniej oglądaną anteną miesiąca. Swoją pozycję rynkową wzmocniły: TVP3 z udziałami 1% na koniec miesiąca, odnotowała wzrost o 11,1%, TVP Info z udziałami 3,8% zwiększyło udziały o 5%, TVP Seriale uzyskując 1,4% udziałów odnotowały 11,6% wzrostu, TVP Historia zanotowała wzrost o 5,5% uzyskując w listopadzie 0,6% udziałów. Największy wzrost wśród kanałów tematycznych odnotowała TVP Rozrywka - 47,1%. Udziały kanału w analizowanym miesiącu wyniosły 0,5%.

Kanał TVP Sport z udziałami 0,9% był niezmiennie najpopularniejszym kanałem sportowym, TVP ABC najliczniej oglądanym kanałem dziecięcym (udziały kanału wyniosły 1,2%), TVP Seriale (1,4% udz.), liderem w gatunku kanałów filmowych, a TVP Historia (0,6% udz.) liderem wśród kanałów o profilu historycznym.

W listopadzie TVP ustanowiła również rekord oglądalności. Koncert finałowy Eurowizji Junior obejrzało ponad 5 mln widzów, w piku 6,8 mln. Był to najliczniej oglądany program miesiąca. Na drugim miejscu znalazł się serial „M jak miłość” z widownią 4,9 mln widzów (25 listopada), następnie najpopularniejszy program rozrywkowy sezonu „Rolnik szuka żony”, którego widownia 24 listopada wyniosła niespełna 4 mln.

W TOP 10 nie zabrakło transmisji sportowych. Eliminacje do Mistrzostw Euro 2020, mecz Izrael – Polska 16 listopada obejrzało 3,7 mln kibiców. Najpopularniejszym programem informacyjnym były „Wiadomości” z widownią 3,4 mln (24 listopada). Natomiast „Teleexpress” z widownią na poziomie 3,3 mln (30 listopada) był drugim w rankingu serwisem informacyjnym. W TOP 10 znalazły się również transmisje: Pucharu Świata w Skokach Narciarskich z widownią 3,3 mln widzów 30 listopada oraz kolejny mecz rozegrany w ramach eliminacji do Euro 2020 - spotkanie Polska – Słowenia z widownią 3,2 mln. Na dziesiątym miejscu znalazł się serial „Na dobre i na złe”, którego odcinek 6 listopada obejrzało 3,1 mln osób.

zobacz również