• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

Wiadomość została wysłana.

• *
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Upadło biuro podróży Alfa Star

18:25, 29.08.2015

Podziel się:   Więcej
– Mieliśmy o 14.20 wylecieć z lotniska w Gdańsku do Barcelony. Dowiedzieliśmy się, że nasz lot nie został opłacony, a telefon biura Alfa Star nie odpowiada. Znikąd nie mamy informacji – zaalarmował Twoje Info Michał Górny. Tymczasem prawie 1500 innych turystów jest uwięzionych na wakacjach. Biuro na swojej stronie internetowej ogłosiło utratę płynności finansowej i „konieczności zaprzestania realizowania jak i dalszej sprzedaży oferty turystycznej”.

Michał Górny wraz z 20 innymi osobami miał wylecieć w sobotę na wakacje do Barcelony. Koło południa przyjechał na lotnisko w Gdańsku, po czym przy odprawie klienci biura Alfa Star dowiedzieli się, że nie ma ich na liście na lot do Hiszpanii.

– Mieliśmy o 14.20 wylecieć z lotniska w Gdańsku do Barcelony. Od innego biura podróży dowiedzieliśmy się, że nasz lot w ogóle nie został opłacony, a telefon biura Alfa Star nie odpowiada – mówił pan Michał.

– Wpadliśmy w panikę, udało nam się skontaktować z rezydentką w Barcelonie, która nas uspokoiła, powiedziała, że na nas czeka. Od poniedziałku będziemy pukać do drzwi urzędu marszałkowskiego w Warszawie, ale nikt nam nie odda wakacji – opowiadał rozżalony pan Michał. – Pierwsze myśli są takie, dlaczego tak duże biuro upada, jestem wkurzony i wydaje mi się, że brakuje jakiegoś nadzoru – dodaje.

1500 innych klientów przebywa poza granicami Polski. Od 7 rano grupa turystów koczuje na lotnisku w Rodos. Nie mają żadnej informacji, jak będą mogli wrócić do kraju. Pozostali bez opieki, nie otrzymali żywności ani wody.

Turyści z Polski nie mają pojęcia co robić. Nikt z rezydentów i organizatorów nie odbiera od nich telefonu. Z wakacji, które miały być wypoczynkiem, zrobił się koszmar. – Jesteśmy załamani, każdy marzył o wypoczynku, na nie mamy nic – dodaje Pani Sylwia

Na stronie touroperatora został umieszczony w sobotę komunikat, w którym czytamy: „Alfa Star S.A.. w związku z utratą płynności finansowej zmuszony jest do zaprzestania realizowania jak i dalszej sprzedaży oferty turystycznej. Tym samym Alfa Star S.A. uprzejmie informuję iż nie wykona obowiązków umownych z umów o świadczenie usług turystycznych. Uprzejmie informujemy iż trwa uruchomienie procedury przewidzianej prawem (art. 5 ustawy o usługach turystycznych tekst jednolity Dz.U.2014.196 z dnia 2014.02.12) mającej na celu w szczególności zagwarantowanie powrotów Turystów do Kraju oraz umożliwienie im skutecznego wykonania innych przysługujących im praw w tym prawa do zwrotu wszystkich wniesionych środków”.

Biuro zapewnia w komunikacie, że jest ubezpieczone na kwotę 20 milionów złotych i odsyła swoich klientów w sprawie odzyskania pieniędzy, czy powrotu do kraju do Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie.

– Potwierdzam, że biuro ogłosiło niewypłacalność. Jest to sytuacja spowodowana najprawdopodobniej spadkiem zainteresowania wyjazdami turystów do krajów, do których w głównej mierze biuro to, te wyjazdy organizowało. Mówię tutaj o Tunezji, Egipcie i Turcji. Według rankingów biur podróży, firma Alfa Star była określana jako stabilna – powiedział Paweł Niewiadomski z Państwowej Izby Turystycznej

Turyści powinni złożyć w urzędzie marszałkowskim dokumenty z wnioskiem o wypłatę wpłaconych środków z gwarancji ubezpieczeniowej. Niestety w Polsce ta procedura jest bardzo długa. Klienci na zwrot kosztów mogą czekać nawet rok.