• Wersja do druku
  • -AA+A

Sądy polubowne

19:29, 11.05.2013
Sądy polubowne Sprzedawca niesłusznie odrzucił reklamację? Swoich praw można dochodzić przed sądem, ale jest dużo tańszy i mniej czasochłonny sposób: sąd konsumencki, działający przy Inspekcji Handlowej.

Sprzedawca niesłusznie odrzucił reklamację? Swoich praw można dochodzić przed sądem, ale jest dużo tańszy i mniej czasochłonny sposób: sąd konsumencki, działający przy Inspekcji Handlowej.

Sądy polubowne
Sądy polubowne

Podziel się:   Więcej
Codziennie kupujemy rzeczy i produkty bez których nie można się obejść, ale zdarza się, że towar nie spełnia naszych oczekiwań, wtedy zawsze można złożyć reklamację. Ale co robić, gdy sprzedawca, niesłusznie naszym zdaniem, odrzuci reklamację? Na kilkanaście spytanych przez nas w centrum Kielc osób, wszystkie odpowiadały podobnie – można pójść do sądu. Sprawy prowadzone przez sądy powszechne są kosztowne i trwają bardzo długo.
Rozwiązaniem jest również sąd polubowny, działający przy Inspekcji Handlowej. Jego zalety to: uproszczone procedury, krótkie terminy, niskie opłaty lub całkowity ich brak, i co najważniejsze – wyrok bądź ugada zawarte przed sądem polubownym mają moc wyroku sądu powszechnego. W całej Polsce z takiej formy rozwiązywania sporów w ubiegłym roku skorzystało prawie trzy tysiące konsumentów. W Świętokrzyskiem zaledwie 24 osoby. Dla porównania w województwie pomorskim takich spraw było ponad 600. Większym zainteresowaniem cieszą się mediacje. W ubiegłym roku świętokrzyska Inspekcja Handlowa pomogła rozwiązać spór ponad 400 razy. Najczęściej konsumenci skarżą się na jakość obuwia, odzieży i mebli, ale coraz częściej na źle wykonane usługi remontowo budowlane, kosmetyczne a nawet fryzjerskie.