• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

<b>MORPHIC RESONANCE / MEGAN BRIDGE - SPEKTAKL / DYSKUSJA</b>

11:12, 16.11.2018
<b>MORPHIC RESONANCE / MEGAN BRIDGE - SPEKTAKL / DYSKUSJA</b> <b>21.11.2018 / GODZ. 13:00<br> Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Dom Kultury Kadr,<br> ul. Gintrowskiego 32, Warszawa<br> Sala 307 / III piętro<br> Wstęp wolny<br> Projekt współfinansuje m.st. Warszawa</b><br>

21.11.2018 / GODZ. 13:00
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie, Dom Kultury Kadr,
ul. Gintrowskiego 32, Warszawa
Sala 307 / III piętro
Wstęp wolny
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa

ob1
ob1

Podziel się:   Więcej
Megan Bridge, tancerka i choreografka, (Filadelfia/USA) zaprezentuje dwie solowe prace, a następnie zaprosi do wspólnej dyskusji na temat linii improwizacji i eksperymentowania w post-Judson* American Dance. Spotkanie odbędzie się w ramach roku edukacji CST w dziedzinie tańca współczesnego.
„Morphic Resonance” to solowa improwizacja w wykonaniu Megan Bridge z oryginalną muzyką Petera Price'a.** Jest to projekt performatywny oparty na poszukiwaniach, w których ciało tańczące solo jest nastawione na rezonans z dźwiękiem i przestrzenią, które je otaczają. Muzyka elektroniczna i ambient Petera Price’a jest dodatkowo podkreślona przez perkusyjne zapętlenia. Tancerka buduje światy ruchu kinestetycznie ekspansywne, które podobnie jak architektura, są także drobiazgowo precyzyjne.
Megan Bridge zaprezentuje również swoje najnowsze solo, „(Un) Locking McClary”. W 1987 roku feministka i muzykolożka Susan McClary porównała muzykę Beethovena, a w szczególności jego IX Symfonię, do gwałtu. W tym solo Megan Bridge zaproponuje kontrargument do teorii McClary.
Po dwóch prezentacjach odbędzie się rozmowa na temat improwizacji i eksperymentowania w amerykańskim tańcu post Judson. Megan Bridge współpracowała ze Stevem Paxtonem i Lisą Nelson, wykonywała także choreografie Lucindy Childs i Davida Gordona oraz studiowała u Deborah Hay. Podczas spotkania i rozmowy z uczestnikami tancerka podzieli się swoim doświadczeniem i obserwacjami na temat tych artystów oraz ich podejściem do ruchu opartego na zadaniach, ucieleśnianiu i obecności.

* Peter Price nie zagra na żywo podczas tego występu
** Judson Dance Theatre - kolektyw tancerzy, kompozytorów i artystów wizualnych funkcjonujący w Nowym Jorku w latach 1962-64; byli z nim związani m.in. Trisha Brown, Yvonne Rainer, David Gordon, Deborah Hay, Lucinda Childs, Steve Paxton; odrzucili oni modern dance i w drodze poszukiwań i eksperymentów stworzyli postmodernizm w tańcu współczesnym

Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM oraz Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers

Partner projektu CST: Dom Kultury Kadr

Współpraca: Centrum w Ruchu, Fundacja Burdąg, Fundacja B’cause, Fundacja Ciało/Umysł, Fundacja Ciało się, Fundacja Movementum/Warsaw Dance Department, Fundacja „Myśl w Ciele” / Warszawska Pracownia Kinetograficzna, Fundacja Rozwoju Tańca „Eferte” / Mufmi Teatr Tańca, Fundacja Scena Współczesna / Teatr Tańca Zawirowania, Fundacja Sztuka i Współczesność, Fundacja Sztuki Tańca, Fundacja Tradycji i Transformacji Sztuki / Teatr Tańca NTF, Stowarzyszenie „Akademia Umiejętności Społecznych”/ Teatr Limen Butoh, Stowarzyszenie i Kolektyw Artystyczny Format ZERO, Stowarzyszenie Ja Ja Ja Ne Ne Ne / TukaWach, Stowarzyszenie Strefa Otwarta / Warszawski Teatr Tańca, Stowarzyszenie Sztuka Nowa.

Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, portal e-teatr, teatr dla was, portal teatralia.com.pl, miesięcznik TEATR, kwartalnik TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.
<b>CST Megan Bridge Morphic Resonanse -  fot. Juan Santacruz</b>

Trailer: vimeo.com/241005328

Więcej informacji: centrumsztukitanca.eu/