W tej choreografii wyobraźnia jest dźwiękowa. Ciało tancerki negocjuje z językiem, z którym dzieli przestrzeń. Mowa porusza, przemieszcza się i kieruje uwagę widzów ku licznym relacjom dźwięku i ruchu. Słowo mówione ma performatywną siłą sprawczą na równi z tańcem. Metodologia i wrażliwość, które towarzyszyły twórczyniom tego spektaklu, stawiają słuch, percepcję energii i ruch uwagi ponad zmysł wzroku. Czy możliwa jest choreografia wyobrażonego, niewidzialnego oraz odczuwalnego ciała?
Choreografia i wykonanie:
Alicja Czyczel
Badania choreograficzne:
Dana Chmielewska / Zehra Proch / Emma Tricard
Dokumentacja procesu:
Filip Madejski
Opieka artystyczna:
Jocelyn Cottencin, DD Dorvillier
Konsultacja lingwistyczna:
Frédéric Delord
Produkcja:
ICI-CCN Montpellier Occitanie / Master ex erce
Koprodukcja:
Centrum Sztuki Tańca w Warszawie
Partnerzy:
Narodowe Centrum Rozwoju Choreografii La Maison CDCN w Uzès / Teatr Le Périscope w Nîmes, Francja / Mazowiecki Instytut Kultury w Warszawie
Premiera francuska:
22 maja 2019
Premiera polska:
20 września 2019
Po spektaklu
PANEL DYSKUSYJNY: „CHOREOGRAFIA JEST KOBIETĄ. Przyszłość warszawskiego środowiska tanecznego w kontekście istnienia Centrum Sztuki Tańca w Warszawie ”
Prowadzenie:
Hanna Raszewska-Kursa
Organizatorzy projektu CST: Fundacja Artystyczna PERFORM, Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’ / HOTELOKO movement makers
Projekt współfinansuje m.st. Warszawa
Partner projektu CST: Mazowiecki Instytut Kultury
Spektakl prezentowany w ramach trzecich obchodów Centrum Sztuki Tańca w Warszawie oraz w ramach KONFERENCJI CST 2019 „Taniec w Warszawie. Sztuka tańca i choreografii w XX i XXI wieku”.
Patronat medialny: portal taniecPOLSKA.pl, TVP Kultura, RDC, e-teatr, miesięcznik TEATR, Teatr dla Wszystkich, TANIEC, Warsawholic, Notes na 6 tygodni, Going.