• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Opera „TANGO” Michała Dobrzyńskiego na podstawie dramatu Sławomira Mrożka

15:44, 29.11.2017
Opera „TANGO” Michała Dobrzyńskiego na podstawie dramatu Sławomira Mrożka „Tango” Sławomira Mrożka to wymarzony materiał do przekładu na język opery. Właśnie dokonał tego Michał Dobrzyński. „Tango” to bezspornie jedna z najcenniejszych pereł polskiego dramatu, która w swojej dwuznaczności, ponadczasowości stanowi materiał wręcz wymarzony do eksperymentu z formą i konwencją. To, że do dzisiaj nikt nie podjął ryzyka przełożenia jej na język współczesnej opery, jest tyle samo zdumiewający, jak intrygujący.

„Tango” Sławomira Mrożka to wymarzony materiał do przekładu na język opery. Właśnie dokonał tego Michał Dobrzyński. „Tango” to bezspornie jedna z najcenniejszych pereł polskiego dramatu, która w swojej dwuznaczności, ponadczasowości stanowi materiał wręcz wymarzony do eksperymentu z formą i konwencją. To, że do dzisiaj nikt nie podjął ryzyka przełożenia jej na język współczesnej opery, jest tyle samo zdumiewający, jak intrygujący.

img1
img1

Podziel się:   Więcej
Bezspornie fakt, że od strony kompozytorskiej podjął się tego trudnego zadania Michał Dobrzyński, jeden z najwybitniejszych polskich kompozytorów młodego pokolenia, artysta o już uznanej marce na europejskiej scenie, staje się gwarantem umiejętnego połączenia współczesnego warsztatu kompozytorskiego najwyższych lotów, ze zrozumieniem specyfiki literackiego pierwowzoru. Dobrzyński w mistrzowski sposób przełożył już dla Warszawskiej Opery Kameralnej wcześniej na język współczesnej opery, „Operetkę” Witolda Gombrowicza. Jej ostateczny sukces potwierdziło zaproszenie na festiwal oper kameralnych w Wiedniu, skąd transmitowała je telewizja ARTE na cały świat.

Kompozytor: Michał Dobrzyński
Reżyser: Maciej Wojtyszko
Scenograf: Katarzyna Gabrat – Szymańska

Orkiestra Warszawskiej Opery Kameralnej

Soliści:

Artur – Jan Jakub Monowid
Edek – Piotr Nowacki
Eugeniusz – Piotr Pieron
Eleonora – Anna Mikołajczyk
Eugenia – Marzanna Rudnicka
Stomil – Tomasz Rak
Ala – Aleksandra Żakiewicz

Dyrygent: José Maria Florêncio

Warszawska Opera Kameralna

Data premiery: 8 grudnia 2017 roku