• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

ZDERZENIE – Jarosław Modzelewski i Szaweł Płóciennik

15:07, 18.06.2021
ZDERZENIE – Jarosław Modzelewski i Szaweł Płóciennik <b>Wystawa obrazów Jarosława Modzelewskiego i Szawła Płóciennika oraz premiera filmu dokumentalnego „Zderzenie” w reżyserii Marcina Janosa Krawczyka. </b>

Wystawa obrazów Jarosława Modzelewskiego i Szawła Płóciennika oraz premiera filmu dokumentalnego „Zderzenie” w reżyserii Marcina Janosa Krawczyka.

obrazek1
obrazek1

Podziel się:   Więcej
Zapraszamy na wystawę i premierowy pokaz filmu „Zderzenie” do Galerii Sztuki Janos Gallery, z udziałem Jarosława Modzelewskiego i Szawła Płóciennika. Film dokumentalny w reżyserii Marcina Janosa powstał na przełomie roku 2020 i 2021 i jest zapisem twórczego eksperymentu obu artystów.

Działalność Janos Gallery charakteryzują filmy o artystach, video-wizytówki, portrety artystów, zderzenia pokoleniowe z uznanymi artystami młodszego i starszego pokolenia.

Kurator: Marcin Janos Krawczyk

Janos Gallery (ul. Promenada 23, Warszawa)

Premiera filmu i wernisaż: 2 lipca 2021 (piątek), godzina 19:00

Tym co było najciekawsze w zaproponowanym nam eksperymencie, to naświetlenie pewnej perspektywy, która zogniskowała się wyraźnie podczas naszych rozmów i w trakcie procesu wspólnego malowania pracy „Obraz podwójny”. W wątkach, w których wzajemnie odnosiliśmy się do własnych obrazów, z akordu na akord coraz wyraźniej wyłaniały się fabuły próbujące umknąć tęsknocie. Jednocześnie, gdzieś pod spodem tej uniwersalnej tkanki, dochodziły do głosu prywatne tragizmy, o których nie mówiliśmy, ale o których mówiły nam zderzające się przed nami obrazy. W naszym odczuciu studnią, z której razem czerpiemy jest mit, rozumiany jako wnętrze przedhistoryczne, odnoszące się do ziemi, ale i do człowieka sięgającego w głąb czegoś, co istniało bez jego obecności i udziału. Stan nieświadomości, zanurzony w micie, afirmuje w naszych obrazach sekwencje symboliczne tworzące małe mitologie. Uczucie czystej intencji, nie zmącone nowoczesnością, moglibyśmy pewnie odnaleźć gdzieś u podnóży skały Uluru, gdzie aborygeni łączą się z pradawnym porządkiem niepamięci. Ta niezapisana karta bądź „wielki sen”, jest chyba naszym wspólnym pragnieniem deklarującym się za pomocą obrazów, które pomimo różnic w traktowaniu farby, motywowane są tą samą potrzebą – zatrzymania w sobie substancji dynamicznej, której unieruchomić się nie da. Oczywiście możemy próbować.

Szaweł Płóciennik & Jarosław Modzelewski