• Wersja do druku
  • -AA+A

Fundacja "Jaś i Małgosia"

18:52, 12.01.2012
Fundacja "Jaś i Małgosia" <span style="font-family: tahoma; color: black; font-size: 10pt; mso-fareast-font-family: 'times new roman'; mso-ansi-language: pl; mso-fareast-language: pl; mso-bidi-language: ar-sa">Fundacja „Jaś i Małgosia” rezygnuje ze zbierania 1 procenta na dotychczasowych zasadach. Darczyńcy będą mogli wybrać konkretne dzieci, którym chcą pomóc. Uruchomiono specjalną stronę www.1000dzieci.pl.</span>

Fundacja „Jaś i Małgosia” rezygnuje ze zbierania 1 procenta na dotychczasowych zasadach. Darczyńcy będą mogli wybrać konkretne dzieci, którym chcą pomóc. Uruchomiono specjalną stronę www.1000dzieci.pl.

Foto ŁWD
Foto ŁWD

Podziel się:   Więcej

Można tam znaleźć listę podopiecznych fundacji, na rzecz których będzie można przekazać 1% swojego podatku. Fundacja zdecydowała się na taki krok po tym, jak z roku na rok na jej konto wpływało coraz mniej środków, a paradoksalnie coraz więcej wydawała na promocję.

 

Tomasz Michałowicz z Fundacji „Jaś i Małgosia” podkreśla, że zbieranie jednego procenta to jest tak, jakby 100 osób łowiło śledzie w jednej beczce. Z roku na rok przybywa organizacji pożytku publicznego, a co za tym idzie - rośnie konkurencja.

 

W 2008 roku Fundacja wydała na promocję i reklamę 60 tys. zł. Wtedy z jednego procenta dostała 2 miliony złotych. Rok później z jednego procenta przekazano jej 1.200.000 zł - wtedy na promocję przeznaczyła 100 tys. Następny rok to wpłaty ok. 850 tys. zł - promocja pochłonęła znowu 100.000 zł.

 

Nowym pomysłem przy zbiórce 1 procenta ma być wyżej wymieniony serwis. Każdy rodzic może tu zapisać dziecko i zbierać pieniądze na jego leczenie oraz rehabilitację. Nie oznacza to jednak, że w zeznaniu podatkowym nie musimy podać nazwy fundacji „Jaś i Małgosia” - jest to cały czas konieczne. Jednak w rubryce „cel szczegółowy” trzeba podać nazwisko dziecka. Na koncie fundacji już istnieje 50 takich kont.

 

W zeszłym roku Fundacja Gajusz dostała z jednego procenta 1.200.000 zł, z czego jedynie 50.000 zł wydała na promocję. Czas pokaże, czy nowy serwis przyniesie Fundacji „Jaś i Małgosia” większe zyski, a dzięki temu nie będzie musiała we własnym budżecie szukać środków na pomoc swoim podopiecznym.

J.Glapińska - ŁWD
 
 
 
...