• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Poznań

Dwa samoloty nie zabrały wszystkich pasażerów. Prawdopodobną przyczyną... transport złota

13:40, 16.11.2019
  Jakub Ptak;
Dwa samoloty nie zabrały wszystkich pasażerów. Prawdopodobną przyczyną... transport złota

Dwa samoloty nie zabrały wszystkich pasażerów. Prawdopodobną przyczyną... transport złota
Dwa samoloty nie zabrały wszystkich pasażerów. Prawdopodobną przyczyną... transport złota

Podziel się:   Więcej
Dosłownie staliśmy w miejscu przez kilkadziesiąt minut. Lotnisko w żaden sposób nie było gotowe obsłużyć tych dwóch samolotów, choć w tym momencie miało tylko je do obsługi
Przed porannymi lotami odprawa odbywała się tylko na jednym ze stanowisk - pozostałe były długo nieczynne. Po prośbach ze strony pasażerów lotnisko otworzyło dodatkowe stanowiska, jednak na kilkanaście minut przed zamknięciem bramek.
W związku z tym, iż mieliśmy incydentalną operację lotniczą, musieliśmy zwiększyć jej zabezpieczenie zgodnie z wszystkimi wymogami. Dlatego też mieliśmy problem, żeby obsłużyć odpowiednią liczbę pasażerów
- mówi Żaneta Czerniak, jedna z pasażerek.

Samoloty odleciały punktualnie i nie wszyscy zdążyli przejść kontroli bezpieczeństwa na czas. Z Poznania nie odleciały przynajmniej 52 osoby - 30 do Londynu i 22 do Sztokholmu. Przedstawiciele lotniska Ławica podkreślają, że sobotnia sytuacja jest wyjątkowym incydentem.
- podkreśla Błażej Patryn, rzecznik prasowy Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

Tą "incydentalną operacją lotniczą" jest prawdopodobnie kolejny transport polskiego złota. W sobotę bowiem już trzeci raz w ciągu ostatnich dni na ulicach Poznania można było zaobserwować policyjny konwój, którego początek miał miejsce w okolicach Ławicy, a kończył się na ul. Kaliskiej, gdzie znajduje się skarbiec Narodowego Banku Polskiego. Policja tradycyjnie już nie potwierdza tych informacji.

Osoby mogą złożyć równolegle reklamacje do linii lotniczej, w której zakupili bilety, a także bezpośrednio do portu lotniczego w Poznaniu. Jak poinformowało lotnisko, wszyscy pokrzywdzeni pasażerowie są proszeni o kontakt za pośrednictwem adresu mailowego bądź osobiście w siedzibie portu.