OPOLE 2012
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Opole 1990 - 27 Festiwal

09:26, 03.10.2008
Opole 1990 - 27 Festiwal <BR>Lucjan Kydryński, Wojciech Młynarski i Marek Wilewski przygotowali program Wspomnij mnie poświęcony piosenkom z lat 20. i 30. Andrzej Zaucha i Ryszard Rynkowski podbili publiczność śpiewając „Ach, te baby”. Ten szlagier wykonywał przed laty Eugeniusz Bodo.


Lucjan Kydryński, Wojciech Młynarski i Marek Wilewski przygotowali program Wspomnij mnie poświęcony piosenkom z lat 20. i 30. Andrzej Zaucha i Ryszard Rynkowski podbili publiczność śpiewając „Ach, te baby”. Ten szlagier wykonywał przed laty Eugeniusz Bodo.


Podziel się:   Więcej
1990 XXVII KFPP
Katarzyna Skrzynecka, fot. I. Sobieszczuk/TVP
FAKTY


Spóźniony Dzień Dziecka
Festiwal rozpoczął 20 czerwca koncertem O czym marzą dzieci reżyserowanym przez Krzysztofa Jaślara. Dziecięcym zespołom Gawęda, Radiowe Nutki, Chochliki i Fasolki towarzyszyli Elżbieta Zającówna, Jerzy Kryszak, Ryszard Rynkowski i Andrzej Zaucha.

Więcej koncertów
W ciągu pięciu festiwalowych dni było 16 koncertów. Recitale mieli: Ewa Demarczyk, Irena Jarocka, Krzysztof Daukszewicz, Ewy Bem. Jerzy Kryszak przygotował „Polska szopkę całoroczną”.

Rockowe podsumowanie
Rockowy koncert w Opolu podsumowywał ostatnie dziesięciolecie. Na scenie spotkali się m.in. Grzegorz Markowski i Grzegorz Ciechowski.

Otuleni mgiełką wspomnień
Lucjan Kydryński, Wojciech Młynarski i Marek Wilewski przygotowali program Wspomnij mnie poświęcony piosenkom z lat 20. i 30. Andrzej Zaucha i Ryszard Rynkowski podbili publiczność śpiewając „Ach, te baby”. Ten szlagier wykonywał przed laty Eugeniusz Bodo.

CIEKAWOSTKI

Nie daruję ci tej nocy
Pierwsza festiwalowa noc należała do Jana Pietrzaka i kabareciarzy. Biletów tradycyjnie zabrakło. Na niektóre koncerty było ich o 40 procent za dużo. Przesunąć nadwyżki się nie dało.

Kulinarny hołd dla Maryli
Maryla Rodowicz zaśpiewała w koncercie „Przeboje Magazynu Muzycznego RYTM”. Opolska wieść niesie, że w jednym z hoteli przygotowywany jest schabowy à la Maryla, Nazwa podobno pochodzi od wielkości talerza, na którym jest podawany.

„Gołębie serce“ kierownika
Krzysztof Daukszewicz, szef artystyczny festiwalowych Premier, ze stu pięćdziesięciu nadesłanych utworów zakwalifikował do konkursu tylko sześć. Daukszewicz, dusza nie człowiek, bardzo się starał, ale poziom był kiepski. Resztę utworów wybrała „niewidzialna ręka”.

NAGRODY

Wyjątkowe i polityczne
Nagrody specjalne otrzymali Janusz Gajos za monolog Polonus II i zespół Teatru Domowego w składzie: Ewa Dałkowska, Emilian Kamiński, Andrzej Piszczatowski, Maciej Szary za teatralizację zdarzeń politycznych. Grand Prix przyznano Ewie Demarczyk.

Jury docenia spokój i harmonię Jurorom przewodniczyła Irena Santor. Po raz kolejny nie przyznano pierwszej nagrody. Drugą nagrodę otrzymali ex aequo Skaldowie za „Harmonię świata“ (muz. i sł. J. Zieliński) oraz Joanna Zagdańska za „Spokój“ (muz A. Żółkoś, sł. Zygler). Bez wyróżnień wyjechali z Opola Lombard i Kobrancka, choć „Kocham Cię jak Irlandię“ (muz. i sł. Kobranocka) i „Mister of America“ (muz. T. Sideman, sł. M. Ostrowska) okazały się największymi przebojami.
PRZEBOJE
1990 XXVII KFPP
„Kocham cię jak Irlandię” (muz. i sł. Kobranocka)
1990 XXVII KFPP
„Mister of America“ (muz. T. Sideman, sł. M. Ostrowska)