Strona główna » Rozrywka » teleturnieje » Jeden z dziesięciu

Jeden z dziesięciu

Jeden z dziesięciu Wykaż się wiedzą

Wykaż się wiedzą

Tadeusz Sznuk, gospodarz programu „Jeden z dziesięciu” (fot. TVP)
Tadeusz Sznuk, gospodarz programu „Jeden z dziesięciu” (fot. TVP)
„Jeden z dziesięciu” cieszy się od 1994 roku nieustającą sympatią widzów, miedzy innymi dzięki wysokiemu poziomowi wiedzy zawodników oraz subtelnemu i eleganckiemu stylowi prowadzenia programu przez Tadeusza Sznuka. Oglądanie zmagań dziesięciu zawodników, dążących do zakwalifikowania się najpierw do finałowej trójki, a później do grona osób, które wezmą udział w „Wielkim Finale" jest zarazem czasem relaksu, jak i intelektualnego wyzwania dla widza. To teleturniej edukacyjny, w którym najważniejsza jest erudycja, obejmująca niemal wszystkie dziedziny wiedzy, połączona z refleksem i umiejętnością strategicznego myślenia.

Program jest emitowany w edycjach, z których każda obejmuje 21 odcinków: 20 eliminacyjnych oraz jeden finałowy. W kolejnej rundzie zawodnicy wyznaczają, który z przeciwników ma odpowiadać na kolejne pytanie. Gra toczy się do momentu, gdy na polu walki pozostanie trzech zawodników. Pozostałych eliminuje brak odpowiedzi na co najmniej dwa pytania. W pierwszej fazie finału trzej jego uczestnicy odpowiadają na pytania na zasadzie – kto pierwszy ten lepszy, następnie mogą sami odpowiedzieć na kolejne pytanie lub wskazać przeciwnika. Każdy z grających ma dwie możliwości pomyłki. Trzecia eliminuje go z gry. Wygrywa ten kto zachowa choć jedną szansę. Każda prawidłowa odpowiedź to 10 pkt. a ich suma zdobyta przez zwycięzcę jest wpisywana na „listę zwycięzców”. Na zwycięzców czekają nagrody. W Wielkim Finale, w którym bierze udział 10 zwycięzców poszczególnych gier o największej liczbie zdobytych punktów, nagrodą główną jest 40 tys. zł dla zwycięzcy oraz 10 tys. dla zawodnika kończącego rozgrywkę z największą liczbą punktów.

Fundatorem nagród głównych w programie są Firma Cukiernicza Solidarność oraz Goplana. Ponadto uczestnicy teleturnieju otrzymują cieszące się dużą popularnością kuferki wypełnione słodkościami. Od wielu już lat, wiedza, trud oraz zaangażowanie finalistów zostają docenione przez Firmę Cukierniczą "Solidarność", a od niedawna również przez Goplanę. Obie marki dostarczają wszystkim uczestnikom teleturnieju słodkiej przyjemności oraz radości bez względu na wygraną, czy przegraną.
Oglądaj od poniedziałku do środy
o godz. 18:50

ankieta

Kto z zawodników, którzy zdobyli najwięcej punktów, wygra „Wielki finał” tej edycji programu?