Kawa czy herbata?

  • Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Piątek – 11 maja

20:49, 10.05.2012
Piątek – 11 maja Zapraszamy na interesujące spotkanie!

Zapraszamy na interesujące spotkanie!

Dziś początek Narodowego Tygodnia Pomiaru Ciśnienia Tętniczego (jvangalen/sxc.hu)
Dziś początek Narodowego Tygodnia Pomiaru Ciśnienia Tętniczego (jvangalen/sxc.hu)

Podziel się:   Więcej
Prowadzący: Paulina Chylewska i Michał Adamczyk

Mistrzowie kuchni – Waldemar Dolecki i Conrado Moreno

Oto szczegóły piątkowego spotkania:

- „Kolekcjoner małych parowozów” – felieton Michała Adaszewskiego o Panu Arkadiuszu z Warszawy, który jest miłośnikiem kolei i ma unikatową kolekcję miniaturowych lokomotyw. Zachwycają się nią u mali i duzi. Pan Arek ma w swoich zbiorach model, jakim chwali się sam Stevenem Spielberg, ale ma też parowozy, których słynny reżyser może mu tylko pozazdrościć.

- moda plażowa w rozmiarze XXL – o pierwszej ogólnopolskiej inicjatywie, której celem jest pokazanie, że – wbrew utartym w Polsce stereotypom – kobiety plus – size mogą być piękne, ambitne i pełne marzeń rozmawiamy z Urszulą Lolą – pomysłodawczynią i koordynatorką projektu BBW oraz z Elżbietą Lepianką – stylistka, kreatorką wizerunku. Są też z nami 4 modelki w rozmiarach: 40/42, 42/44, 44/46: Olga Prądowska, Aleksandra Zalewska, Agnieszka Strzałkowska i Emilia Kołowrotka, które prezentują kolekcję kostiumów kąpielowych dla pań w rozmiarze XXL. Główną oś projektu Big Beautiful Women (BBW) tworzą artystyczne sesje zdjęciowe z udziałem modelek XXL. W ramach finału pierwszej edycji projektu odbyła się wystawa najlepszych 50 fotografii, będących efektem kilkudziesięciu artystycznych sesji zdjęciowych, wykonanych przez jednych z najlepszych fotografików w Polsce. Celem projektu nie jest promowanie otyłości, ale samoakceptacji, a także zachęcenie kobiet do aktywności na każdej płaszczyźnie, od zawodowej po fizyczną. O tym, jak bardzo potrzebne było rozpoczęcie dyskusji wokół wykluczenia kobiet XXL świadczy liczba osób, które zainspirowała ta inicjatywa. Już w pierwszych tygodniach po pojawieniu się informacji o projekcie, do przedsięwzięcia zgłosiło się blisko 1000 kobiet z Polski i zagranicy – w różnym wieku i rozmiarze. W zaledwie kilka tygodniu od uruchomienia profilu na Facebooku, zdobył on ponad 1000 fanów. Obecnie liczba fanów projektu sięga blisko 2000. Główną ambasadorką kampanii jest jego inicjatorka, Urszula Lola, sama nosząca rozmiar XXXL. Urszula została zaproszona jako jedna z bohaterek pierwszej w Polsce książki, która opowiada o kobietach sukcesu w rozmiarze XXL. Zainspirowała ona również jedną z dziennikarek „Twojego Stylu’ do napisania obszernego artykułu pt. „Życie do Syta”, którego bohaterkami były znane kobiety plus size. Z pewnością największym wyróżnieniem dla Urszuli oraz zainicjowanej przez niej kampanii było mianowanie jej przez onet.pl do tytułu Kobiety Roku 2011, wśród takich znakomitości, jak Danuta Wałęsa, Joanna Szurlej, Jolanta Radomska i Katarzyna Pisarska. Obecnie rozpoczyna się rekrutacja modelek do drugiej edycji projektu, którą będzie realizowana pod hasłem: „Sukces nie jest zarezerwowany dla rozmiaru S”. Bohaterkami drugiej edycji inicjatywy będą kobiety plus size, które osiągnęły sukces na różnych płaszczyznach życia.