Osprzętowanie technologiczne, które jest konieczne do „wejścia” do rzeczywistości wirtualnej, odcina nas od bodźców zewnętrznych, wzmacniając naszą koncentrację na przekazie płynącym z metawersum, co wskazuje między innymi na ogromny potencjał edukacyjny trójwymiarowego świata w internecie. Metawersum, czyli najnowsze medium rodem z literatury science fiction, już istnieje. Jednak kosztowna infrastruktura technologiczna, niemożność uzyskania szybkiego zwrotu z inwestycji oraz brak pomysłu, jak optymalnie wykorzystać wirtualną rzeczywistość, sprawiają, że obecnie niewiele firm decyduje się na jej rozwijanie. Popularyzacji medium nie sprzyja także drogie osprzętowanie, niezbędne do „wejścia” do metawersum. Czy wirtualna rzeczywistość stanie się niebawem naszą codziennością, czy może pozostanie niszowym, luksusowym dobrem o marginalnym znaczeniu społecznym? Odpowiedź na te trudne a zarazem kontrowersyjne pytania odnajdziesz w odcinku videocastu „Edukacji medialnej” poświęconemu metawersum.