Moto

Nowe Audi A6 Limousine ma polskie ceny. Duże zaskoczenie

Audi A6 Limousine
Audi A6 Limousine

Mimo popularności SUV-ów i crossoverów w segmencie aut klasy wyższej wciąż można kupić klasyczne limuzyny. Właśnie zadebiutowało nowe Audi A6 Limousine, a chwilę po premierze poznaliśmy także jego ceny. Konkurencja w tej klasie jest duża – naturalni rywale Audi to oczywiście BMW serii 5 i Mercedes E. Ta dwójka może spoglądać na ruchy Audi z niepokojem, bowiem cena nowego A6 Limousine jest bardzo konkurencyjna.

Nowe A6 mierzy niemal 5 m długości, może mieć pneumatyczne zawieszenie i skrętną tylną oś, do tego jego wnętrze stało się bardziej cyfrowe, głównie dzięki nowemu ekranowi kierowcy, wyświetlaczowi centralnemu, a także dodatkowemu ekranowi dla pasażera. 

Audi A6 Limousine – ceny w Polsce

Początkowo Audi będzie oferować trzy warianty napędowe – dwa benzynowe i jednego diesla. Najtańsza odmiana startuje od 241 000 zł, czyli o ponad 30 tys. zł taniej niż najtańsza Klasa E (E 200 kosztuje od 275 900 zł) i o ponad 20 tys. zł taniej od serii 5 (520i to wydatek minimum 262 500 zł). W tej cenie otrzymujemy odmianę przednionapędową z dwulitrowym silnikiem TFSI o mocy 204 KM i 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. W nowym modelu poprawiono między innymi pracę turbosprężarki, aby zwiększyć sprawność silnika.


Kolejny wariant to 2.0 TDI o identycznej mocy – kosztuje minimum 269 900 zł. Moment obrotowy jest tu wyższy aż o 150 Nm (550 Nm) niż w wersji benzynowej. Odmiana ta jest dostępna także z napędem na cztery koła quattro, wówczas jednak przyjdzie nam zapłacić co najmniej 282 400 zł.


Przeczytaj także: Nowe Audi A6 Limousine – godny rywal dla BMW 5 i Mercedesa E


Na szczycie oferty stoi 3-litrowa odmiana z benzynowym silnikiem V6, wspomaganym także przez układ miękkiej hybrydy. Tu napęd quattro jest standardem, a niewielki silnik elektryczny pozwala na wyłączanie głównej jednostki przy niskiej prędkości. Cena odmiany 3.0 to 340 600 zł.


Do A6 Limousine Audi oferuje trzy rodzaje zawieszeń – standardowe, sportowe (obniżone o 20 mm) oraz pneumatyczne (elektrycznie sterowane). Oczywiście, jak to w markach premium, wiele elementów wymaga dopłaty. Za pakiet Comfort trzeba wyłożyć 14 280 zł, by cieszyć się skórzanymi siedzeniami i ładowarką indukcyjną. Jeśli chcemy mieć bardziej sportowy wygląd, należy przygotować się na wydatek 18 100 zł za pakiet Exterieur z 20-calowymi obręczami kół i sportowym zawieszeniem. Nawet takie udogodnienia technologiczne, jak wyświetlacz head-up czy złącza USB o większe mocy ładowania, wymagają dopłaty 8980 zł w ramach pakietu MMI experience pro.


Przeczytaj także: Nowy napęd hybrydowy Hyundaia. Silnik 2.5 turbo i nawet 334 KM

Więcej na ten temat