Moto

Dongfeng debiutuje w Polsce z dwoma modelami. Chińska ofensywa podczas Poznań Motor Show 2025

Dongfeng debiutuje w Polsce z dwoma modelami
Dongfeng debiutuje w Polsce z dwoma modelami
podpis źródła zdjęcia

Chińskie marki są coraz mocniej obecne na polskim rynku motoryzacyjnym. Musiały zatem pojawić się podczas największych targów w naszym kraju. W czasie Poznań Motor Show 2025 oficjalnie do Polski wejdzie m.in. Dongfeng z dwoma swoimi SUV-ami.

Dongfeng Motor to świetnie znana firma. Na razie jednak głównie w Chinach. W Państwie Środka marka jest trzecim pod względem wielkości produkcji aut przedsiębiorstwem. Zakład powstał w Wuhan w 1969 r. i od lat współpracuje z takimi producentami, jak Peugeot, Citroën, Honda, Nissan i Kia. Dziś w ramach europejskiej ekspansji weszła również do Polski. Chińczycy zaprezentowali ofertę podczas Poznań Motor Show 2025.

MHero 917 debiutuje w Polsce. To elektryczny SUV o mocy 1088 KM

Ciekawszą z poznańskich premier jest Dongfeng MHero 917. To luksusowy SUV z napędem elektrycznym. Model wygląda trochę jak ucywilizowany lub bulwarowy brat Hummera. A na tym jego zalety się nie kończą. Auto jest w stanie zaoferować imponujące możliwości. Układ 4x4 złożony z czterech niezależnych silników elektrycznych dostarcza na koła w sumie 1088 koni mechanicznych. Moment obrotowy wynosi 1400 Nm i przekłada się na możliwość osiągnięcia 100 km/h po zaledwie 4,2 sekundy. Akumulator o pojemności 142 kWh daje SUV-owi 450 km zasięgu.

 

Poza tym terenówka posiada funkcję pełzania, pozwala na brodzenie w wodzie o głębokości do 90 cm i łączy to wszystko z luksusowym wykończeniem kabiny pasażerskiej.

 

Przeczytaj także: Mały Leapmotor T03 nie będzie produkowany w Polsce. To chińska kara za europejskie cła

1 / 3 zdjęć
Item 1 of 3
Dongfeng debiutuje w Polsce. W ofercie MHero 917 i Mage

Dongfeng Mage, czyli rozsądny SUV dla rodziny z benzyniakiem

MHero 917 będzie autem dość ekstremalnym i... drogim. Będzie kosztować jakieś 650 tys. zł. Dongfeng ma jednak również ofertę dla polskich kierowców, którzy potrzebują rozsądniej wycenionego modelu. Mowa o SUV-ie Mage. Auto ma 4650 mm długości, 1905 mm szerokości i 1630 mm wysokości. Rozstaw osi sięga 2775 mm. Już w wersji podstawowej model oferuje kierowcy m.in. skórzaną tapicerkę czy panoramiczny dach szklany. A więc opcje, które są kojarzone głównie z segmentem luksusowym.

 

Napęd? Dongfeng Mage będzie napędzany za pomocą silnika Mach Power 1.5 Turbo o mocy 204 koni mechanicznych. Moment obrotowy jednostki to 305 Nm. Dodatkowo współpracuje ona z siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów. Pojazd przyspiesza do 100 km/h w 8,15 sekundy. Prędkość maksymalna została określona na 190 km/h.

 

Przeczytaj także: Nowe testy zderzeniowe. Pięć chińskich auto rozbitych przez Euro NCAP. Dwa dostępne w Polsce

Nie tylko MHero 917 i Mage. W Poznaniu obecne są też inne marki chińskie

Dongfeng nie wyczerpuje oferty chińskich producentów, którzy zdecydowali się pojawić w Poznaniu w 2025 r. W ramach najsłynniejszych tarów motoryzacyjnych na polski rynek wejdzie również marka Hongqi. To chiński producent aut luksusowych, który do tej pory kojarzony był przede wszystkim z oficjalnymi pojazdami chińskiego rządu. Poza tym zwiedzający poznańskie hale będą mogli zobaczyć m.in. modele marki BAIC, Forthing, DFSK, Foton, Omoda czy Leapmotor.

Więcej na ten temat