Kolejna marka z Chin ma zamiar spróbować swoich sił w Polsce. Premiera modeli DFSK brzmi obiecująco. Szczególnie, że przedstawiciele marki pokazali najtańszego, 7-miejscowego SUV-a segmentu D na naszym rynku. Model ma napędzić sprzedaż.
Nazwa tej firmy motoryzacyjnej nie brzmi specjalnie melodyjnie. DFSK sprawia wrażenie, jakby było oznaczeniem nowego modelu żelazka. Z drugiej strony to naprawdę duży gracz. Przedsiębiorstwo powstało bowiem jako spół joint ventura Dongfeng Motor Corporation i Seresa. Początkowo marka sprzedawała głównie dostawczaki. Teraz wzięła się za SUV-y i... europejską ekspansję.
Hitem DFSK ma się stać FX 600. To będzie najtańszy SUV w swoim segmencie
Motorem napędowym sprzedaży marki ma się stać model DFSK FX 600. Będzie to 7-miejscowy SUV segmentu D. Model ma mieć 4720 mm długości, 1865 mm szerokości, 1710 mm wysokości i 2785 mm rozstawu osi. Jego cena w Polsce powinna startować od kwoty na poziomie 139 900 zł. To naprawdę niska wartość w tym segmencie. Dodatkowo bazowy model będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem 1.5 TGDI o mocy 177 KM. 300 Nm generowanych przez motor trafi na koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu. Co ciekawe, DFSK FX 600 będzie oferowany także z instalacją LPG. Ta wersja ma się pojawić w cenniku w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Bazowy DFSK FX 600 będzie wyposażony w klimatyzację półautomatyczną, tylne czujniki parkowania oraz kamerę cofania. Zegary w aucie będą cyfrowe. Ekran ma mieć 7 cali. Nie zabraknie też 12,3-calowego ekranu systemu multimedialnego z łącznością Apple CarPlay i Android Auto. FX 600 ma mieć 7-letnią gwarancję z limitem 150 000 km.
Przeczytaj także: Fiat Grande Panda wchodzi do sprzedaży w Polsce. Ile kosztuje włoski hit? Producent zaskoczył
W ofercie DFSK pojawi się też E5 PHEV i lekki dostawczak
Jeden SUV – nawet świetnie wyceniony – to zdecydowanie za mało. Dlatego DFSK wprowadzi do sprzedaży także drugi model ze zwiększonym prześwitem. E5 również będzie pojazdem segmentu D (choć o 40 mm dłuższym). Nie będzie jednak stanowił wewnętrznego konkurenta dla FX 600. Samochód ma całkowicie inną grupę docelową, bo będzie hybrydą plug-in. Układ napędowy DFSK E5 powstanie w wyniku połączenia potencjału:
- 1,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 102 KM.
- jednostki elektrycznej o mocy 177 KM.
- baterii 17,5 kWh, która zagwarantuje nawet 87 km zasięgu elektrycznego.
- przekładni e-CVT.
DFSK E5 PHEV ma mieć 217 koni zsumowanej mocy. Cennik modelu wystartuje od kwoty na poziomie 153 900 zł. W cenie jest m.in. 6-letnia gwarancja z limitem 150 000 km. Pomijając dwa SUV-y, DFSK zaoferuje w Polsce również pojazdy dostawcze. Choć w tym zakresie oferta na razie nie jest tak mocno sprecyzowana.
Przeczytaj także: Dacia Bigster cenowo deklasuje rywali. Ruszają zamówienia na budżetowego SUV-a. Ile kosztuje?
DFSK nie powinien być no-name`m w Polsce. Marka atakowała nasz rynek od lat
Warto wiedzieć o tym, że aktualna premiera nie jest pierwszym przypadkiem, w którym DFSK pojawiło się w Polsce. Chińska marka podejmowała wcześniej próby dostania się na nasz rynek głównie za pośrednictwem prywatnych importerów. Kilkanaście lat temu kierowcy mogli kupić małe dostawczaki. Nie cieszyły się popularnością. Decydowała o tym jakość. Aktualnie cały czas MBM Motors z Kalisza sprzedaje natomiast modele:
- DFSK Fengon 500 – niewielki crossover napędzany 1,5-litrowym, 106-konnym silnikiem benzynowym kosztuje co najmniej 77 tys. zł. W tej cenie kierowca otrzymuje kamerę cofania, 16-calowe felgi aluminiowe, czujnik deszczu czy nawet... "elektroniczny monitoring silnika".
- DFSK K01H – to niewielki, dostawczy pick-up. Model wygląda trochę jak kopia Piaggio. Jego cennik startuje od 59 900 zł.
Nie kojarzycie tych dwóch aut? To najlepiej chyba świadczy o tym, że nie okazały się one sukcesem w Polsce. Czy tym razem Chińczycy mają szansę na większe zainteresowanie rynku? Liczą na to, że cena czyni cuda.