Moto

Nowe Audi A6 Limousine – godny rywal dla BMW 5 i Mercedesa E

Audi A6 Limousine
Audi A6 Limousine

W świecie motoryzacji zdominowanym przez crossovery i SUV-y, klasyczne sedany wciąż znajdują swoich wiernych zwolenników. Szczególnie w segmencie premium, gdzie tradycyjny, trójbryłowy kształt nadwozia był przez lata wizytówką prestiżu. Najlepszym dowodem na to, że sedany nadal mają się dobrze, jest premiera zupełnie nowego Audi A6 Limousine, które właśnie zadebiutowało na europejskim rynku.

Nowe Audi A6 Limousine to bezpośrednia kontynuacja stylistyczna niedawno zaprezentowanego modelu A6 Avant. Różni się od niego oczywiście tylną częścią nadwozia. Rozmiary i wygląd auta mogą przywoływać na myśl flagowe A8 – zresztą rozstaw osi nowego A6 Limousine jest większy niż w A8 I generacji.


Co ciekawe, Audi zdecydowało się zaprezentować nowy model bez pakietu S Line, choć nie jest to również podstawowa wersja wyposażenia. W przeciwieństwie do elektrycznego A6 e-tron, spalinowa wersja nie otrzymała kontrowersyjnych, dzielonych reflektorów.


Choć oba modele dzielą tę samą nazwę, to są to zupełnie inne konstrukcje. Spalinowe A6 bazuje na platformie Premium Platform Combustion (PPC), tej samej co nowe A5, podczas gdy elektryczna wersja wykorzystuje platformę PPE (Premium Platform Electric) opracowaną wspólnie z Porsche.

Audi A6 Limousine - wymiary

Nowe A6 to prawdziwy sedan z bagażnikiem, w przeciwieństwie do niedawno zaprezentowanego A5 Sedan, które technicznie jest liftbackiem. Z długością 4,99 metra, nowe A6 jest o 6 cm dłuższe od poprzednika, zachowując przy tym niemal identyczny rozstaw osi wynoszący 2927 mm.


Samochód wyróżnia się wyjątkową aerodynamiką – współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,23, co czyni go najbardziej opływowym spalinowym Audi w historii. Tylko elektryczne A6 e-tron może pochwalić się lepszym wynikiem – 0,21, jeśli zdecydujemy się na cyfrowe kamery zamiast lusterek bocznych.


Klienci będą mogli wybrać obręcze kół o rozmiarach od 21 do 23 cali, w tym kute trzyczęściowe obręcze.

Audi A6 Limousine – nowe wnętrze

Wnętrze nowego A6 jest identyczne jak w wersji Avant. Standardowo montowany jest 11,9-calowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz 14,5-calowy ekran systemu inforozrywki. Opcjonalnie dostępny jest również 10,9-calowy wyświetlacz dla pasażera.


Audi zobowiązało się do podniesienia jakości wykończenia wnętrza, która według ich własnych słów nieco spadła w ostatnich latach. Nowe A6 oferuje o 30% lepszą izolację akustyczną, m.in. dzięki akustycznym szybom w tylnych oknach. Dodatkowo zmodyfikowano mocowania silnika i skrzyni biegów oraz przeprojektowano zębatki w przekładni dwusprzęgłowej, co przekłada się na niższy poziom hałasu. Uszczelnienia drzwi i okien również zostały udoskonalone.


Przeczytaj także: Audi zaprezentuje przystępny cenowo model elektryczny w 2026 roku

Audi A6 Limousine
Audi A6 Limousine

Audi A6 Limousine – pojemność bagażnika

Bagażnik nowego A6 Limousine ma pojemność 492 litrów, podczas gdy wersja Avant oferuje 503 litry, które można zwiększyć do 1534 litrów po złożeniu tylnych siedzeń (dzielonych w proporcji 40:20:40).


Na początku w ofercie znajdą się wyłącznie silniki spalinowe. Bazowa wersja otrzyma turbodoładowany silnik benzynowy 2.0 o mocy 204 KM i momencie obrotowym 340 Nm, napędzający przednie koła. Mocniejszy wariant to 3.0-litrowy V6 z technologią miękkiej hybrydy i napędem quattro, generujący 367 KM i 550 Nm momentu obrotowego.


Dla zwolenników silników wysokoprężnych przygotowano 2.0 TDI z 48-woltową instalacją elektryczną, oferujący 204 KM i 400 Nm, dostępny zarówno z napędem na przednią oś, jak i na wszystkie koła. W modelach z napędem quattro do 70% mocy może być przekazywane na tylną oś.

Audi A6 Limousine – osiągi i wyposażenie

Do czasu premiery sportowego S6, najmocniejsza wersja z silnikiem V6 będzie najpotężniejszym wariantem w gamie, przyspieszając od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy i osiągając elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną 250 km/h. Wersja z silnikiem V6 może być wyposażona w opcjonalny mechanizm różnicowy tylnej osi, rozdzielający moment obrotowy między tylnymi kołami.


Nowe A6, podobnie jak jego rywale – BMW serii 5 i Mercedes klasy E – oferuje bogate wyposażenie. Dostępne opcje obejmują system audio z 20 głośnikami, czterostrefową klimatyzację automatyczną, drzwi z systemem domykania, skrętną tylną oś oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Na liście opcji znajduje się również panoramiczny szklany dach, który zmienia się z nieprzezroczystego w przepuszczający światło po dotknięciu przycisku.

Audi A6 Limousine
Audi A6 Limousine

Audi A6 Limousine - ceny i premiera

Nowe Audi A6 Limousine jest już dostępne w sprzedaży w Niemczech od 55 500 euro. Pierwsze dostawy do klientów rozpoczną się latem tego roku. Polskie ceny modelu poznamy niebawem.

1 / 13 zdjęć
Item 1 of 13
Audi A6 Limousine
Więcej na ten temat