Lexus zaprezentował ósmą generację modelu ES. I jedno autu trzeba przyznać. Oznacza nie ewolucję, a rewolucję. Zmieni się nie tylko wygląd sedana, ale także gama silnikowa. W palecie pojawi się napęd na cztery koła, a także silnik elektryczny o mocy 343 koni.
Nowy Lexus ES jest globalnym modelem marki. Zadebiutował w Chinach, ale wejdzie do sprzedaży także w Europie. To akurat dobra informacja dla kierowców, w tym tych w Polsce. Bo sedan prezentuje się naprawdę dobrze. Ma klasyczną formę, ale i ostrą oraz sportową stylistykę. Autu nie brakuje również nowoczesnych akcentów, w tym przednich reflektorów z podwójnym motywem litery "L".
Przeczytaj także: Nowe koncepty Volkswagena: Era, Evo i Aura - czy trafią do Europy?
Lexus ES VIII, czyli Clean x Tech, Hidden Tech i nowy Lexus Connect
Rewolucja stylistyczna wynika z działania prostego czynnika. Nowy Lexus ES jest reprezentantem nowego języka stylistycznego marki, a więc Clean x Tech. Jak czytamy w komunikacie marki, "futurystyczne kształty odwołują się do świata samochodów zelektryfikowanych – tych z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym". Nowy Lexus ES ma mieć 5140 mm długości, 1920 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Będzie zatem o 16,5 cm dłuższy od poprzednika! Rozstaw osi auta urośnie o 80 mm i osiągnie 2950 mm. Bagażnik będzie miał blisko 500 litrów pojemności. Sedan powstał na podstawie zmodernizowanej platformy GA-K.
Mocno rzucająca się w oczy stylistyka nadwozia została połączona przez projektantów z minimalistycznym wnętrzem. Ilość przycisków i sterowników została tu ograniczona do absolutnego minimum w zgodzie z filozofią Hidden Tech. Minimalizm łączy się mimo wszystko z technologią. O nagłośnienie 3D zadbają głośniki systemu audio Mark Levinson Surround Sound System, a wirtualny kokpit w miejscu zegarów ma przekątną 12,3-cala.
Nowością w ES-ie stanie się też system multimedialny Lexus Connect, który korzysta z 14-calowego ekranu oraz aplikacji Lexus Link+. System multimedialny Lexus Connect będzie otrzymywać regularne aktualizacje bezprzewodowo (Over-The-Air). Nowy Lexus ES ma być prawdziwą limuzyną. Dlatego opcjonalnie auto będzie można wyposażyć w regulowane oparcia tylnych foteli czy siedzenie typu Ottoman z podnóżkiem za fotelem pasażera.
Przeczytaj także: Wzrost sprzedaży elektryków. Polacy w 2025 r. kupili ich o jedną czwartą więcej
Nowy Lexus ES ma mieć trzy warianty napędowe
Podstawę oferty Lexusa ES ósmej generacji stanie się oczywiście napęd hybrydowy. Wersja ES 300h będzie napędzana połączeniem 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz jednej lub dwóch jednostek elektrycznych. Auto zaoferuje kierowcy jakieś 201 koni mechanicznych oraz opcjonalnie napęd na cztery koła E-Four. Alternatywnie nabywca nowego ES-a będzie się mógł zdecydować na jeden z dwóch wariantów napędów w pełni elektrycznych. W salonach Lexusa pojawi się model:
- ES 350e – będzie to model przednionapędowy o mocy 224 koni mechanicznych.
- ES 500e – będzie to model z napędem 4x4 o nazwie DIRECT4 i dwoma silnikami elektrycznymi. Jego moc sięgnie 343 koni mechanicznych.
W przypadku napędów elektrycznych standardem stanie się nowa generacja osi eAxle. Ta integruje jednostkę sterującą napędem z przekładnią. Akumulator o dużej pojemności umieszczono pod podłogą, co obniża środek ciężkości pojazdu.
Kiedy nowy Lexus ES pojawi się w Polsce?
Grafik wdrożenia rynkowego sedana segmentu E jest już znany. We wrześniu podane zostaną specyfikacje i ceny samochodów przeznaczonych na polski rynek. W październiku odbędą się prezentacje statyczne nowego ES-a w salonach Lexusa. Wtedy też rozpocznie się przyjmowanie zamówień na auto.