Moto

Tak wygląda Lexus ES ósmej generacji. Nowy sedan będzie hybrydą lub elektrykiem

Tak wygląda Lexus ES ósmej generacji (fot. Lexus)
Tak wygląda Lexus ES ósmej generacji (fot. Lexus)
podpis źródła zdjęcia

Lexus zaprezentował ósmą generację modelu ES. I jedno autu trzeba przyznać. Oznacza nie ewolucję, a rewolucję. Zmieni się nie tylko wygląd sedana, ale także gama silnikowa. W palecie pojawi się napęd na cztery koła, a także silnik elektryczny o mocy 343 koni.

Nowy Lexus ES jest globalnym modelem marki. Zadebiutował w Chinach, ale wejdzie do sprzedaży także w Europie. To akurat dobra informacja dla kierowców, w tym tych w Polsce. Bo sedan prezentuje się naprawdę dobrze. Ma klasyczną formę, ale i ostrą oraz sportową stylistykę. Autu nie brakuje również nowoczesnych akcentów, w tym przednich reflektorów z podwójnym motywem litery "L".

 

Przeczytaj także: Nowe koncepty Volkswagena: Era, Evo i Aura - czy trafią do Europy?

Lexus ES VIII, czyli Clean x Tech, Hidden Tech i nowy Lexus Connect

Rewolucja stylistyczna wynika z działania prostego czynnika. Nowy Lexus ES jest reprezentantem nowego języka stylistycznego marki, a więc Clean x Tech. Jak czytamy w komunikacie marki, "futurystyczne kształty odwołują się do świata samochodów zelektryfikowanych – tych z napędem hybrydowym, jak i elektrycznym". Nowy Lexus ES ma mieć 5140 mm długości, 1920 mm szerokości i 1555 mm wysokości. Będzie zatem o 16,5 cm dłuższy od poprzednika! Rozstaw osi auta urośnie o 80 mm i osiągnie 2950 mm. Bagażnik będzie miał blisko 500 litrów pojemności. Sedan powstał na podstawie zmodernizowanej platformy GA-K.

 

Mocno rzucająca się w oczy stylistyka nadwozia została połączona przez projektantów z minimalistycznym wnętrzem. Ilość przycisków i sterowników została tu ograniczona do absolutnego minimum w zgodzie z filozofią Hidden Tech. Minimalizm łączy się mimo wszystko z technologią. O nagłośnienie 3D zadbają głośniki systemu audio Mark Levinson Surround Sound System, a wirtualny kokpit w miejscu zegarów ma przekątną 12,3-cala.

 

Nowością w ES-ie stanie się też system multimedialny Lexus Connect, który korzysta z 14-calowego ekranu oraz aplikacji Lexus Link+. System multimedialny Lexus Connect będzie otrzymywać regularne aktualizacje bezprzewodowo (Over-The-Air). Nowy Lexus ES ma być prawdziwą limuzyną. Dlatego opcjonalnie auto będzie można wyposażyć w regulowane oparcia tylnych foteli czy siedzenie typu Ottoman z podnóżkiem za fotelem pasażera.

 

Przeczytaj także: Wzrost sprzedaży elektryków. Polacy w 2025 r. kupili ich o jedną czwartą więcej

1 / 5 zdjęć
Item 1 of 5
Nowy Lexus ES (fot. Lexus)

Nowy Lexus ES ma mieć trzy warianty napędowe

Podstawę oferty Lexusa ES ósmej generacji stanie się oczywiście napęd hybrydowy. Wersja ES 300h będzie napędzana połączeniem 2,5-litrowego silnika benzynowego oraz jednej lub dwóch jednostek elektrycznych. Auto zaoferuje kierowcy jakieś 201 koni mechanicznych oraz opcjonalnie napęd na cztery koła E-Four. Alternatywnie nabywca nowego ES-a będzie się mógł zdecydować na jeden z dwóch wariantów napędów w pełni elektrycznych. W salonach Lexusa pojawi się model:

 

  • ES 350e – będzie to model przednionapędowy o mocy 224 koni mechanicznych.
  • ES 500e – będzie to model z napędem 4x4 o nazwie DIRECT4 i dwoma silnikami elektrycznymi. Jego moc sięgnie 343 koni mechanicznych.

 

W przypadku napędów elektrycznych standardem stanie się nowa generacja osi eAxle. Ta integruje jednostkę sterującą napędem z przekładnią. Akumulator o dużej pojemności umieszczono pod podłogą, co obniża środek ciężkości pojazdu.

Kiedy nowy Lexus ES pojawi się w Polsce?

Grafik wdrożenia rynkowego sedana segmentu E jest już znany. We wrześniu podane zostaną specyfikacje i ceny samochodów przeznaczonych na polski rynek. W październiku odbędą się prezentacje statyczne nowego ES-a w salonach Lexusa. Wtedy też rozpocznie się przyjmowanie zamówień na auto.

Więcej na ten temat