Niemiecki klub motoryzacyjny ADAC przetestował 18 opon letnich w popularnym rozmiarze 225/40 R 18. Większość modeli spisała się dobrze, jednak aż trzy opony całkowicie nie spełniły oczekiwań ekspertów i powinny być omijane przez kierowców szerokim łukiem.
Wyniki testów pokazały ogromne różnice zarówno w cenach (różnica między najtańszym a najdroższym kompletem wyniosła aż 280 euro), jak i w osiągach. Aż 11 z 18 testowanych opon otrzymało ocenę "dobrą", co jest pozytywnym wynikiem. Niepokojące jest jednak to, że trzy modele całkowicie zawiodły w testach, w tym jeden z katastrofalnym wynikiem.
Droga hamowania na mokrej nawierzchni z 80 km/h:
* Continental SportContact 7: 28,4 m
* Bridgestone Potenza Sport: 28,8 m
* Michelin Pilot Sport 5: 29,2 m
* Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6: 29,5 m
* Kumho Ecsta PS71: 30,2 m
* Falken Azenis FK520: 30,5 m
* Firestone Firehawk Sport: 30,9 m
* Norauto Prevensys 4: 30,9 m
* Toyo Proxes Sport 2: 31 m
* Vredestein Ultrac Pro: 31 m
* Nexen N Fera Sport: 31 m
* Yokohama Advan Sport V107: 31,2 m
* Nokian Tyres Powerproof 1: 31,5 m
* Dunlop Sport Maxx RT2: 31,5 m
* Syron Premium Performance: 32,3 m
* Ceat SportDrive: 33,3 m
* Giti GitiSport S2: 34,6 m
* Doublecoin DC-100: 45,1 m
Przeczytaj także: Kia EV3 - wideo test
Zwycięzcami testu zostały opony Continental SportContact 7 i Bridgestone Potenza Sport, które jako jedyne uzyskały "bardzo dobrą" ocenę w kategorii bezpieczeństwa jazdy. Continental okazał się absolutnym liderem z najkrótszą drogą hamowania na mokrej nawierzchni - zaledwie 28,4 metra przy hamowaniu z 80 km/h.
Na przeciwnym biegunie znalazł się chiński Doublecoin DC-100, który mimo świetnej trwałości (prognozowany przebieg aż 74 400 km) i niskiej ceny całkowicie zawiódł w testach bezpieczeństwa. Jego droga hamowania na mokrej nawierzchni wyniosła aż 45,1 metra - o ponad 16 metrów więcej niż u lidera. ADAC zdecydowanie odradza zakup tego modelu, podobnie jak opon Norauto Prevensys 4 i Syron Premium Performance, które również uzyskały niezadowalające wyniki.
Przeczytaj także: Tesla Model 3 Long Range - test