• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Nowe lokomotywy PKP Intercity wyjeżdżają na tory

14:58, 30.06.2020
  MS;   TVP3
Nowe lokomotywy PKP Intercity wyjeżdżają na tory

Nowe lokomotywy PKP Intercity wyjeżdżają na tory
Nowe lokomotywy PKP Intercity wyjeżdżają na tory

Podziel się:   Więcej
Pierwsze lokomotywy elektryczne Griffin przewoźnik odebrał na początku bieżącego roku. Teraz, dzięki dostawie 20 nowych pojazdów wyprodukowanych przez NEWAG z Nowego Sącza, zrealizowana została podstawowa część podpisanej w maju 2018 roku umowy, która we wrześniu ubiegłego roku została rozszerzona o 10 dodatkowych pojazdów w tzw. prawie opcji.

Wartość kontraktu obejmującego dostawę łącznie 30 lokomotyw wzrosła wówczas z 367,6 mln zł do 551,4 mln zł. Zgodnie z umową pozostałych 10 Griffinów trafi do PKP Intercity jeszcze w tym roku.


Nowe lokomotywy rozwijają prędkość do 160 km/h

- Realizowane obecnie przez spółki Grupy PKP inwestycje zakładają całościowe spojrzenie na polską kolej. Dzięki osiągniętemu efektowi synergii nowoczesne pociągi będą mogły w pełni wykorzystać swoje możliwości techniczne na zmodernizowanych liniach kolejowych - zauważa Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP SA.



- Moment odbioru wszystkich lokomotyw z podstawowego zamówienia, na które PKP Intercity uzyskało unijne dofinansowanie, to dla nas duża satysfakcja. Ambitny projekt realizowany przez spółkę jest coraz bliższy realizacji i zakończenia się pełnym sukcesem – przekonuje Joanna Lech, p.o. Dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

- Nowe lokomotywy są silnym wzmocnieniem naszej floty. Pozwolą udoskonalić naszą ofertę na wielu ważnych dla pasażerów trasach, co przyczyni się do dalszego wzrostu popularności – stwierdził Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity.



Lokomotywy elektryczne Griffin spełniają wymagania rygorystycznych, europejskich przepisów Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności. Pojazdy są wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS poziomu pierwszego i drugiego, który znacząco wpływa na podniesienie standardów bezpieczeństwa na torach i spełnia wymagania IV pakietu kolejowego Agencji Kolejowej Unii Europejskiej, którego przepisy zaczną obowiązywać od 31 października 2020 r.

Lokomotywy posiadają również system zdalnej diagnostyki, który pozwala na monitorowanie pracy lokomotyw w czasie rzeczywistym, co przełoży się na ich efektywną eksploatację.
źródło: TVP3

zobacz również