• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Kujawsko-Pomorskie

COVID-19: Wzrost jakości nauczania zdalnego. Ale uczniowie czują się gorzej

16:24, 20.02.2021
  Dawid Piątkowski, tom;
COVID-19: Wzrost jakości nauczania zdalnego. Ale uczniowie czują się gorzej

Do szkół uczęszczają uczniowie klas 1-3 (fot. Pixabay)
Do szkół uczęszczają uczniowie klas 1-3 (fot. Pixabay)

Podziel się:   Więcej
– uważa Marek Gralik, kujawsko-pomorski kurator oświaty.
Przede wszystkim dlatego, że większych kompetencji cyfrowych nabrali zarówno nauczyciele jak i uczniowie. Poza tym dyrektor szkoły do niedawana miał obowiązek, teraz to jest taka możliwość, zapewnienia każdemu dziecku miejsce w szkole, by prowadził naukę zdalną w sytuacji, kiedy w domu nie jest to możliwe
ZOBACZ: Przyłbice nie będą już potrzebne? Co z maseczkami? Szykują się istotne zmiany

Małgorzata Heiler jest katechetką. Prywatnie mamą 10-letniej Michaliny. Zdalne nauczanie w czasach pandemii to dla niej nie lada wyzwanie. - Mamy za sobą rok takiej intensywnej pracy jako nauczyciele i jako uczniowie. Dzisiaj można powiedzieć, że większość z nas wie, jak po prostu sobie radzić, jeśli chodzi o tę edukację zdalną. Naszym też zadaniem jako rodziców jest zachęcanie dzieci do tego, żeby po tych lekcjach wyjść na świeże powietrze, uprawiać jakiś sport, bo to na pewno pomaga im przeżyć ten trudny czas – mówi Małgorzata Heiler.

Dla niektórych - szczególnie trudny. Jak wynika z badania CBOS: 42% rodziców zauważa u swoich dzieci pogorszenie samopoczucia z powodu nieuczęszczania do szkoły. Fundacja edukacji zdrowotnej i psychoterapii dodaje natomiast, że obecnie 70% polskiej młodzieży czuje znacznie większe rozdrażnienie i przygnębienie niż w czasach sprzed pandemii.

- Dzieciom będzie bardzo trudno wrócić do szkoły. Z jednej strony one bardzo tęsknią, z drugiej mówią, że sobie tego nie wyobrażają. Nie są w stanie przebywać z innymi w pomieszczeniu. Mówią, że się boją twarzy, wzroku, wszystkiego. Jeśli sami nie zadbaliśmy o to, żeby dzieci miały w tym czasie kontakt. To do tego państwa bardzo zachęcam – przyznaje Maja Łoś, psycholog dziecięcy.

W ubiegłym miesiącu Ministerstwo Edukacji i Nauki uruchomiło w internecie nieodpłatną poradnię psychologiczno-pedagogiczną "Zawsze jest jakieś wyjście". Aplikacja obecnie jest udoskonalana, a jej - ulepszona wersja ma zacząć działać niebawem. Jej zadaniem jest m. in. wsparcie dzieci i młodzieży oraz pomoc w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych.

Odnotowany został wzrost jakości nauczania zdalnego. Ponad połowa rodziców zauważa, że szkoły znacznie lepiej radzą sobie z prowadzeniem zajęć obecnie, niż jeszcze w zeszłym roku szkolnym.
 
 
 
...
 
Do szkół uczęszczają uczniowie klas 1-3. Według kuratora oświaty, w powrocie do placówek innych uczniów mogą pomóc szczepienia przeciwko koronawirusowi.