• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Komunikacyjny kolos – MPK Wrocław – zatrudnia tysiąc kierowców i odmładza tabor

15:55, 14.07.2020
  Katarzyna Matysiak; ŁUKOWS;   TVP3 Wrocław
Komunikacyjny kolos – MPK Wrocław – zatrudnia tysiąc kierowców i odmładza tabor

Świętowanie 1000. kierowcy w MPK Wrocław  (źródło: fb.com/mpkwroc)
Świętowanie 1000. kierowcy w MPK Wrocław (źródło: fb.com/mpkwroc)

Podziel się:   Więcej
Uroczystość przyjęcia tysięcznego kierowcy MPK odbyła się w zajezdni autobusów przy ul. Obornickiej. - Dzisiaj pokazujemy, że MPK to taka sztafeta pokoleń. Pokazujemy kierowcę, który pracuje u nas przeszło 40 lat i pokazujemy też „świeżynki”, które dzisiaj rozpoczynają tę swoją realną pracę – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK.

Po Wrocławiu codziennie jeżdżą 604 pojazdy - 440 z nich to autobusy. Tabor jest przestarzały, torowiska w złym stanie, a komunikacja miejska niedoinwestowana, co spowodowało znaczny wzrost liczby samochodów i zakorkowanie miasta - twierdzą kontrolerzy NIK w raporcie obejmującym lata 2016 - 2018.

- Na pewno trzeba poprawić punktualność autobusów i tramwajów, na pewno trzeba poprawić ich dostępność - tak, aby osoby starsze nie miały problemu z wsiadaniem do pojazdów. Na pewno kolejne osiedla czekają na linie tramwajowe: Jagodno, Swojczyce, Maślice – twierdzi Aleksander Obłąk ze stowarzyszenia „Akcja miasto”.

W tym roku jesienią na ulicach Wrocławia pojawi się kolejnych 50 nowych autobusów. Średnia wieku pojazdu spadnie do pięciu, sześciu lat. - Nie napalamy się jak łysy na suchary na te autobusy elektryczne. Mam poczucie, że musimy do tego podejść z rozwagą, dlatego na razie mamy Euro 6 - najwyższą normę ekologiczną, jeśli chodzi o autobusy dieslowskie, natomiast z zaciekawieniem spoglądamy w kierunku autobusów gazowych - dodaje prezes Balawejder.

Ekolodzy zauważają również konieczność zmian w taborze tramwajowym. - Tylko część tramwajów jest niskopodłogowa. Chcielibyśmy, aby nowe tramwaje były w całości niskopodłogowe, aby starsi ludzie i niepełnosprawni mogli dostać się do tramwaju z każdego miejsca na przystanku – mówi Paweł Cymbor z Zielonych.

Wrocławskie MPK planuje kupno 46 w całości niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów. Przetarg został ogłoszony. Tramwaje trafią do Wrocławia za ok. 2,5 roku.
źródło: TVP3 Wrocław

zobacz również