Rozrywka

„Moda na sukces” podbiła serca Polaków. Wszystko zaczęło się 28 lat temu w TVP

„Moda na sukces” przez lata przyciągała przed telewizory miliony Polaków (fot. CBS Photo Archive/Getty Images)
podpis źródła zdjęcia

Jedni ją kochali, drudzy szczerze nienawidzili. Ale wobec „Mody na sukces” nikt nie pozostawał obojętny. Najdłużej emitowana telenowela w historii polskiej telewizji rozpalała miliony Polaków, którzy codziennie przy obiedzie śledzili losy rodziny Forresterów. W Polsce pierwszy raz widzowie zobaczyli ją dokładnie 28 lat temu - 5 września 1994 roku na antenie TVP1.

Wielki świat mody i wymyślne kreacje, o które trudno było w latach '90 w polskich sklepach. Kłótnie, intrygi i kolejne romanse Brooke Logan. Oraz odwieczne pytanie - czy Brooke i Ridge będą razem? Tym każdego popołudnia żyły miliony Polaków. „Moda na sukces” zadebiutowała w Polsce niemal trzy dekady tematu. W czym tkwi fenomen tej produkcji?

„Moda na sukces” podbiła serca Polaków. Wszystko zaczęło się w TVP1

„Moda na sukces” – w oryginalnej wersji „The Bold and the Beautiful”, w skrócie „B&B” – to amerykańska opera mydlana, stworzona przez Lee Phillip Bell i Williama Josepha Bella, emitowana na antenie CBS od 23 marca 1987. Stała się bardzo popularna już w ciągu pierwszych dni emisji oraz stała się dla Amerykanów fenomenem. W Polsce serial miał premierę 5 września 1994 na antenie TVP1. „Moda na sukces” jest najdłużej emitowanym serialem w historii polskiej telewizji.

Produkcja przedstawia perypetie dwóch rodzin z Los Angeles – Forresterów i Spectra. Prowadzą one konkurencyjne domy mody, które różnią się prestiżem, jakością i dochodami. Firmy rywalizują ze sobą, a ich właściciele szczerze się nie znoszą. Pomiędzy bohaterami serialu dochodzi do licznych romansów, rozstań, kłótni, skandali.

„Moda na sukces”, czyli niekończąca się historia. Co słyszymy w czołówce serialu?

Jednym z najbardziej charakterystycznych elementów produkcji była czołówka. Pierwsza obowiązywała od 1987 do 1995 i trwała ok. 30 sekund. Stworzona została ona przez Wayne’a Fitzgeralda i składała się ze zdjęć ówczesnej obsady oraz widoków nawiązujących do świata mody. Czołówkę kończyło ujęcie rozwijającej się różowej rolki materiału, z dodanym napisem nazwy serialu, losowo pojawiającym się i układającym się w logo serialu.

Zobacz także: 5. sezon „Wojennych dziewczyn”. Nowe postaci, komplikacje i wiele znaków zapytania

W 1995 muzyka z czołówki serialu została wydłużona do 42 sekundy, a w 2000 roku odświeżony został motyw muzyczny. Wówczas funkcjonowały trzy wersje czołówki o różnych długościach – najdłuższa, która nadal trwała 42 sekundy; średnia, używana bardzo rzadko i trwała ok. 33 sekund; najkrótsza, używana najczęściej, trwała ok. 21 sekund.


Temat muzyczny czołówki tej opery mydlanej to utwór „High Upon This Love”, który został napisany przez Jacka Allocco i Davida Kurtza. Charakterystyczną melodią na saksofonie zagrał Eric Marienthal.

ks

Więcej na ten temat