Moto

MG podbija Polskę. Ma już 24 salony i sprzedało ponad 5,5 tysiąca aut

MG HS to najpopularniejszy model marki w Polsce
MG HS to najpopularniejszy model marki w Polsce

MG, a konkretnie MG Motor, to producent, który od 2006 roku jest w rękach chińskich, obecnie koncernu SAIC Motor. Po starej, brytyjskiej marce, znanej głównie z produkcji lekkich roadsterów, została tylko nazwa – dziś MG sprzedaje w Polsce pięć modeli i choć jednym z nich jest faktycznie roadster, to trzon oferty stanowią auta takie jak MG3, MG4 czy MG HS, czyli auta miejskie i crossovery.

MG – co to za marka?

MG pojawiło się w Polsce w listopadzie 2023 roku, ale do Europy wjechało dużo wcześniej. Sprzedaż w krajach Beneluksu czy we Francji rozpoczęła się już w 2019 roku. Pojazdy MG są dostępne z nowoczesnymi napędami – jako hybrydy, hybrydy plug-in i „elektryki”. Z salonu MG można też wyjechać autem spalinowym.


Od 30 listopada 2023 roku MG Motor rozwinęło sieć 24 salonów dealerskich w Polsce, a sprzedaż do końca października 2024 sięgnęła 5,5 tysiąca egzemplarzy. W planach, do końca 2025 roku, jest otwarcie 40 punktów sprzedaży. 

MG3 to hybrydowy model miejski, który celuje w Toyotę Yaris
MG3 to hybrydowy model miejski, który celuje w Toyotę Yaris

MG HS numerem 1 w Polsce

Najpopularniejszym modelem MG wcale nie jest ten najtańszy, czyli MG3, który konkuruje między innymi z Toyotą Yaris. Największą liczbę klientów skusił model HS, czyli średniej wielkości SUV, dostępny zarówno z napędem czysto spalinowym (1.5 turbo/170 KM) jak i w odmianie plug-in hybrid (272 KM, akumulatory o pojemności 21,4 kWh, zasięg „na prądzie” do 100 km). Pierwsza kosztuje co najmniej 117 900 zł, drugą, w aktualnej promocji, można kupić za 156 500 zł. Auta są objęte 7-letnią gwarancją ograniczoną przebiegiem 150 tys. km.


W ofercie jest też wspomniany MG3, czyli samochód miejski o nietypowo wysokiej mocy – aż 193 KM. Generuje ją zespół hybrydowy, wolnossący silnik 1.5 o mocy 100 KM oraz jednostka elektryczna (136 KM). Auto jest klasyczną hybrydą, bez możliwości ładowania z zewnętrznego źródła prądu. Dzięki niewielkim „bateriom” (1,83 kWh brutto) waży jedynie około 1300 kg, od 0 do 100 km/h przyspiesza w osiem sekund.


W gamie jest też niewielki samochód elektryczny – MG4. Występuje z trzema akumulatorami do wyboru – o pojemności 49, 64 lub 77 kWh. Ma też kilka poziomów mocy – od 167 do 435 KM. W żadnej wersji jego cena nie przekracza 200 000 zł – topowa kosztuje 175 600 zł, a podstawowa 130 900 zł.


Ostatnie dwa modele to niewielki hybrydowy crossover (MG ZS) oraz roadster Cyberster. Ten pierwszy napędzany jest identycznym zespołem hybrydowym, co miejski MG3, w tym wypadku osiąga on 197 KM. Zdecydowanie najdroższym pojazdem w gamie MG jest elektryczny roadster dostępny w wersji z napędem tylnym lub 4x4. W topowej wersji z dwoma silnikami osiąga 503 KM i do setki przyspiesza w 3,2 s. Wersja jednosilnikowa jest słabsza (340 KM) i wolniejsza (sprint do setki w 5 sekund). Obie mają akumulatory zdolne zgromadzić 77 kWh energii. Cyberster kosztuje od prawie 278 do nieco ponad 300 tysięcy zł.

MG4 jest jednym z dwóch elektrycznych modeli marki
MG4 jest jednym z dwóch elektrycznych modeli marki
Więcej na ten temat