• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

#ChodźDoKina!

15:50, 08.09.2020
#ChodźDoKina!

Akcja promowana jest hasztagiem #chodźdokina
Akcja promowana jest hasztagiem #chodźdokina

Podziel się:   Więcej
Oglądanie filmów na dużym ekranie cieszy się ogromną popularnością, co potwierdzają liczby: w 2019 r. w polskich kinach sprzedano ponad 60,2 mln biletów. 2020 rok zapowiadał się podobnie, jednak pandemia i czasowe zamknięcie kin, uniemożliwiły pobicie kolejnego rekordu.

Aby przypomnieć, jak ważną rolę pełni kino, cała branża zjednoczyła się, czego wynikiem jest kampania „Kino to emocje”, która wystartuje już 4 września w kinach, telewizji i internecie. Głównym elementem kampanii będą spoty z udziałem Joanny Kulig i Marcina Dorocińskiego.

Oprócz emisji spotów, przewidziano także szereg działań w mediach społecznościowych, m.in. aktywności z aktorkami i aktorami za pośrednictwem ich kanałów.
Wszystkie elementy łączyć będzie wspólny hasztag: #ChodźDoKina. „Kino to emocje” to wyjątkowa inicjatywa: pierwszy raz w historii wszystkie polskie kina jednoczą się we wspólnej akcji. W kampanię zaangażowało się Polskie Stowarzyszenie Nowe Kina, w którego skład wchodzą: Cinema City, Helios, Multikino oraz kina zrzeszone w Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych w całej Polsce.

Projekt współfinansowany jest przez Polski Instytut Sztuki Filmowej oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Wsparcia udzielili także: Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych oraz Polska Gildia Producentów.
– Wyjątkowe w tej kampanii jest to, że cała branża mówi jednym, wspólnym głosem: Chodź do kina! Wspierają nas w tym Polski Instytut Sztuki Filmowej, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, producenci, twórcy i wykonawcy. Okres pandemii pokazał, jak ważne są kina dla naszej tożsamości. To w kinach najlepiej brzmią emocje filmu, to tutaj buduje on swoją historię na kolejne lata. To także dla widowni w kinie i wrażeń, wiążących się z kinowymi seansami, producenci, twórcy i aktorzy tworzą dzieła, które wchodzą do panteonu kultury. A widzowie nie muszą już za nimi tęsknić. Zapraszamy do wszystkich kin w Polsce – podkreśla Joanna Kotłowska, prezes Polskiego Stowarzyszenia Nowe Kina.

Patronami medialnymi kampanii są: Telewizja Polska, Radio Zet, Telewizja Polsat, Canal+, TVN, Wirtualna Polska, Filmweb, Onet, Gazeta.pl i Interia.pl.

zobacz również

    brak informacji