• Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Warszawski Festiwal Filmowy: Elvis, Havel i Elisabeth Moss

16:12, 22.09.2020
Warszawski Festiwal Filmowy: Elvis, Havel i Elisabeth Moss

fot. materiały promocyjne
fot. materiały promocyjne

Podziel się:   Więcej
„Fura”, reż. Ondřej Trojan

Fikcyjne miasto Šlukdorf. Mieszka w nim mechanik samochodowy, który nazywa siebie Bourák. Kocha rock and rolla, taniec, swoje pokryte żelem włosy i pomimo pięćdziesiątki na karku za nic w świecie „nie chce dorosnąć”. Zapomina, że ma żonę. Kręci go tylko Elvis, cadillaki i wszystko, co związane z amerykańskimi latami 50.

„Havel”, reż. Slávek Horák

Pierwszy pełnometrażowy film fabularny o Václavie Havlu − zmarłym w 2011 roku czeskim dramatopisarzu, obrońcy praw człowieka, polityku i prezydencie kraju. Koncentruje się na przemianie Havla z dramaturga z lat sześćdziesiątych w działacza na rzecz praw człowieka i więźnia sumienia w latach siedemdziesiątych. Dramat wątpiącego w siebie intelektualisty, rozdartego pomiędzy własnymi pasjami i narzuconymi sobie obowiązkami.

„Konferencja”, reż. Ivan I. Tverdovskiy

Natalia, zakonnica z odległego rosyjskiego klasztoru, przyjeżdża do Moskwy siedemnaście lat po zamachu terrorystycznym w teatrze na Dubrowce. Ma zorganizować wieczór upamiętniający ofiary zamachu. Natalia i jej rodzina byli świadkami ataku. Przeżyli. Dziś czują się ciężarem dla reszty społeczeństwa, które już niemal zapomniało o tym, co się stało. Premiera: Wenecja 2020 (Venice Days).

„Kraina cienia”, reż. Bohdan Slama

Kronika z życia małej przygranicznej wsi, na tle historii lat 30., 40. i 50. XX wieku. Bohaterowie mierzą się zarówno z nazizmem, jak i komunizmem. Życie na wsi zawsze toczyło się razem, w trudnych warunkach granicznych ważne było, aby każdy mógł sadzić, zbierać plony, przeżyć zimę i wychowywać dzieci. Ale potem przychodzi czas, kiedy trzeba wybrać, kto jest Austriakiem, Niemcem, a kto Czechem. Nagle trzeba wybrać, który z sąsiadów jest sprzymierzeńcem, a kto w rzeczywistości wrogiem.

„Lupin III The”, reż. Takashi Yamazaki

Arsene Lupin III – największy złodziej na świecie. Mistrz kamuflażu i dedukcji, strzelec wyborowy i wynalazca wielu przydatnych gadżetów. Są lata 60. XX wieku. Lupin III zostaje zatrudniony przez młodą panią archeolog Letizię, aby ukraść Bresson Diary. Niesławna księga zawiera sekret dostępu do potężnej i wiecznej energii. Sprawa jest niecierpiąca zwłoki, ponieważ księga wpadła w ręce złowrogiej organizacji o nazistowskich korzeniach

„Mainstream”, reż. Gia Coppola

Frankie pracuje jako barmanka w hollywoodzkim klubie komediowym razem ze swoim najlepszym przyjacielem (niekiedy kochankiem) Jake'em. Patrzy na ludzi w klubie i zastanawia się, co tak naprawdę ceni dzisiejsze społeczeństwo. Kiedy spotyka tajemniczego Linka, zaczyna filmować jego antykomercyjne wypowiedzi i umieszczać w sieci. W rolach głównych Maya Hawke, Andrew Garfield, Nat Wolff. Premiera: Wenecja 2020.
„Nadia, motylek”, reż. Pascal Plante

23-letnia Nadia jest profesjonalną pływaczką u szczytu kariery. Podejmuje jednak kontrowersyjną decyzję o rezygnacji z zawodowego pływania. Chce to zrobić po igrzyskach olimpijskich. Jest zmęczona życiem złożonym głównie z poświęceń i ciągłego reżimu. Olimpiada ma być symboliczną kondensacją jej życia jako sportsmenki. W roli głównej kanadyjska pływaczka olimpijska w stylu motylkowym Katerine Savard.

„Niesłychane”, reż. Ian Watson

Gitarzysta Noah podejmuje decyzję o odejściu ze swojego zespołu. Wraca z Wielkiej Brytanii do rodzinnego domu w Sydney. Chce odpocząć i poszukać inspiracji do dalszych działań. Relacja z matką budzi stare demony, więc Noah rusza w miasto. Trafia do The Deaf Club, nocnego klubu i lokalnego centrum dla niesłyszącej społeczności prowadzonego przez głuchoniemego Finna.

„Nieszczególne miejsce”, reż. Uberto Pasolini

John, 35-letni czyściciel okien, poświęca życie wychowaniu swojego 4-letniego syna Michaela. Matka zostawiła chłopca zaraz po urodzeniu. Ich życie jest proste, składa się z codziennych rytuałów. Jest pełne oddania i miłości. Johnowi zostało kilka miesięcy życia. Ponieważ nie ma żadnej rodziny, do której mógłby się zwrócić, musi wśród obcych ludzi znaleźć kogoś, kto zaopiekuje się synkiem. W roli głównej James Norton. Film miał premierę na tegorocznym festiwalu w Wenecji.

„Pająki z papieru”, reż. Inon Shampanier

Dawn od niedawna jest wdową. Teraz zdaje sobie sprawę, że zostanie zupełnie sama. Jej córka Melanie kończy szkołę średnią i zamierza wyjechać na studia. Nie jest to sytuacja komfortowa dla Dawn. Zaczyna coraz dotkliwej odczuwać rosnący niepokój. Podczas sprzeczki z nowym, wrogim sąsiadem, jej stan psychiczny gwałtowanie się pogarsza. Dawn zaczyna wykazywać oznaki paranoicznych urojeń. W roli głównej Lili Taylor.

„Poszukiwany Banksy”, reż. Aurélia Rouvier, Seamus Haley, Laurent Richard

Reżyserzy z dziennikarskim zacięciem podążają kolejnymi tropami w poszukiwaniu odpowiedzi: kim jest Banksy? Dzięki nim odsłaniają się kolejne aspekt artysty − jego zaangażowanie w ochronę środowiska, pomoc uchodźcom politycznym, bliskie związki ze sceną muzyczną czy skuteczna przedsiębiorczość. Jego sztuka i sztuczki przyciągają uwagę mediów i niekończące się debaty we wszystkich kręgach społecznych. Jak komuś tak prowokującemu i wzbudzającemu tyle emocji udaje się wciąż pozostać w ukryciu?
„Prawdziwe matki”, reż. Naomi Kawase

Satoko i jej mąż Kiyokazu nie mogą mieć dzieci. Pewnego dnia natrafiają na stowarzyszenie non-profit, które łączy pary, które nie mogą mieć dzieci z matkami, które nie chcą lub nie mogą wychowywać swoich. Tak trafia do nich chłopczyk imieniem Asato. Po 6 latach od adopcji Satoko odbiera telefon, w którym słyszy głos młodej kobiety. Film w oficjalnej selekcji tegorocznego festiwalu w Cannes, a także festiwalu w Toronto i San Sebastián.

„Shirley”, reż. Josephine Decker

Jest rok 1964. Pisarka powieści grozy Shirley Jackson i jej mąż Stanley Hyman przyjmują pod swój dach młode małżeństwo. Fred rozpoczyna pracę jako asystent profesora, natomiast jego ciężarna żona Rose ma sprzątać dom i dotrzymywać towarzystwa pisarce. Młode małżeństwo ulega magnetycznemu wpływowi swoich niekonwencjonalnych gospodarzy. Shirley jest w trakcie pisania nowej powieści. Jest niczym wygłodniała bestia, która gotowa jest pożreć wszystko, co stanie na jej drodze. W obsadzie Elisabeth Moss i Michael Stuhlbarg. Film nagrodzony za reżyserię Specjalną Nagrodą Jury na tegorocznym festiwalu Sundance, pokazywany też na festiwalach w Berlinie, Zurychu i Londynie.

„Shorta”, reż. Anders Ølholm, Frederik Louis Hviid

Fikcyjne getto pod Kopenhagą. Życie 19-letniego Taliba Ben Hassi wisi na włosku. Nie wiadomo dokładnie co się stało, kiedy chłopak został zatrzymany przez policję. Funkcjonariusze Jens i Mike są na rutynowym patrolu w getcie Svalegården, kiedy słyszą wiadomość o śmierci Taliba. Informacja błyskawicznie rozchodzi się po mieście. Zaczynają się zamieszki. Premiera: Wenecja 2020.

„Siostry Macaluso”, reż. Emma Dante

Pięć sióstr w wieku od 9 do 18 lat mieszka w sycylijskim Palermo. Maria, Pinuccia, Lia, Katia i Antonella nie mają rodziców. Utrzymują się same z wynajmowania gołębi na ceremonie. Kochają się nad życie. Są niczym jeden organizm, w którym każda z sióstr pełni rolę ważnego organu. Emocje, które je łączą, są tak silne, że nawet śmierć nie jest w stanie ich rozerwać. Premiera: Wenecja 2020.

„Wygnanie”, reż. Visar Morina

Xhafer ma 45 lat i pochodzi z Kosowa. Od lat mieszka i pracuje w firmie farmaceutycznej w Niemczech. Pewnego dnia, po frustrujących wydarzeniach w pracy Xhafer wraca do domu i widzi, że ktoś zawiesił martwego szczura przy jego bramie. Pytanie, kto to zrobił i dlaczego nie daje mu spokoju. Podejrzewa swoich rasistowskich kolegów z pracy. Powoli jego podejrzenia zamieniają się w obsesję. W obsadzie m.in. Sandra Hüller. Film miał premierę na tegorocznym festiwalu Sundance, zdobył główną nagrodę Heart of Sarajevo na festiwalu w Sarajewie.

„Żółty kot”, reż. Adilkhan Yerzhanov

Młody mężczyzna imieniem Kermek właśnie skończył odbywać karę więzienia i wraca w swoje rodzinne strony. Obecnie rządzi tu gang, a dziewczyna Kermeka, Eva, znajduje się pod jego wpływem. Jednak Kermek przemyślał sprawę i nie chce zadawać się z miejscowymi bandziorami. Ma plan. Chce, z Evą u boku, otworzyć w kazachskich górach najprawdziwsze kino. Czy miłość Kermeka do Alaina Delona będzie na tyle silna, by ochronić go przed mackami mafii? Film pokazywany na tegorocznym festiwalu w Wenecji.

zobacz również

    brak informacji