„High Life”, reż. Claire Denis
W odległym kosmosie, poza układem słonecznym, na pokładzie statku kosmicznego żyje astronauta Monte i jego córeczka Willow. Nowa interpretacja science-fiction w angielskojęzycznym debiucie Claire Denis. W rolach głównych Robert Pattinson, Juliette Binoche. Na ekranie zobaczymy też Agatę Buzek. Część zdjęć powstała w Polsce. Film miał premierę na festiwalu w Toronto.
„Blue Note”, reż. Eric Friedler
W 1939 roku dwaj niemieccy przyjaciele uciekli z Berlina przed nazistowskim reżimem. Osiedli w Nowym Jorku, gdzie założyli legendarną dziś jazzową wytwórnię Blue Note Records. Dokument o ludziach ponad wszystko kochających jazz i głęboko wierzących w równość i wolność dla każdego człowieka.
„Dlaczego jesteśmy kreatywni?”, reż. Hermann Vaske
Przez ponad 30 lat Hermann Vaske zadawał dziesiątkom słynnych na całym świecie osobistości to samo pytanie: dlaczego jesteś kreatywny? Odpowiedzieli mu m.in.: David Bowie, AiWeiwei, Björk, Wim Wenders, Philippe Stark, Yoko Ono, David Lynch, Nobuyoshi Araki, Quentin Tarantino, Bono, Nick Cave, Stephen Hawking, Dalajlama, Marina Abramović, Vivienne Westwood, Takeshi Kitano i wielu innych.
„Anioł Stróż”, reż. Arto Halonen
Kopenhaga, lata 50. Śledczy Olsen pracuje nad sprawą napadu, w którym zginęło dwóch pracowników banku. Odkrywa, że złodziej przebywał wcześniej w więzieniu z charyzmatycznym Nielsenem. Czy to możliwe, że Nielsen zmanipulował złodzieja? Śledczy prosi o pomoc słynnego psychiatrę specjalizującego się w hipnozie. Oparty na faktach psychologiczny thriller o walce umysłów i wolnej woli. Do czego może doprowadzić manipulacja? W Finlandii film wywołał dużą dyskusję.
„Eter” reż. Krzysztof Zanussi
Początek XX wieku, obrzeża Cesarstwa Rosyjskiego. Lekarz wojskowy podaje śmiertelną dawkę eteru młodej kobiecie — obiektowi swoich pragnień. Udaje mu się uniknąć odpowiedzialności. Znajduje zatrudnienie w austro-węgierskiej twierdzy, gdzie kontynuuje eksperymenty z eterem. Próbuje poradzić sobie z bólem i manipulować ludzkimi zachowaniami. Mimo wszystko nie jest jeszcze za późno, aby jego dusza została ocalona od wiecznego potępienia...
„Łaskotki”, reż. Andréa Bescond, Eric Métayer
Odette ma 8 lat. Lubi tańczyć, rysować i się śmiać. Ufa dorosłym. Dlaczego miałaby się bać przyjaciela rodziców, który chce się z nią bawić w łaskotki? Odette nic nikomu nie mówi. Nikt by jej nie uwierzył. Wyraża siebie przez taniec. Wyrasta na zabawną, energiczną kobietę, nieprzewidywalna i dziką. Jest niezwykle obiecującą tancerką, jednak wewnętrznie złamaną przez wydarzenia z dzieciństwa. Żyje, szukając równowagi między swoim życiem i tańcem, horrorem i komedią. Film będący połączeniem faktów, wspomnień i wyobrażeń z życia tancerki, aktorki, scenarzystki i reżyserki Andréi Bescond, w którym przetwarza własne, traumatyczne doświadczenia z dzieciństwa. Przebój tegorocznego festiwalu w Cannes.
„Mapplethorpe”, reż. Ondi Timoner
Robert Mapplethorpe był jednym z najważniejszych i najbardziej kontrowersyjnych fotografów XX wieku. W Nowym Jorku lat 70. i 80. odnajduje się zarówno pod kątem artystycznym jak i seksualnym. Film rozpoczyna się w momencie, gdy wspólnie z ówczesną żoną, Patti Smith, przeprowadza się do słynnego hotelu Chelsea, mekki ówczesnej bohemy. Tam zaczyna fotografować muzyków, aktorów, a przede wszystkim osoby z nowojorskiego kręgu S&M. Pokazuje erotyzm w sposób, w jaki nie robił tego nikt wcześniej. Kontrowersyjne czarno-białe akty męskie stały się jego znakiem rozpoznawczym. Film w reżyserii dwukrotnej laureatki Grand Jury Prize w Sundance. Przenikanie sztuki i seksualności, walka o wyjście z artystycznego podziemia. W roli tytułowej Matt Smith.
„Wizja”, reż. Naomi Kawase
Jeanne (Juliette Binoche), francuska dziennikarka, przybywa do Japonii w poszukiwaniu niezwykle rzadkiego zioła, o którym mówi się, że usuwa wszelkie duchowe udręki i słabości ludzi. Na miejscu dowiaduje się, że roślina, po którą przybyła pokazuje się raz na 997 lat i to tylko wtedy, kiedy spełnione zostaną określone warunki. Ta chwila nadchodzi, a wraz z nią otwierają się wrota do ukazania prawdziwego potencjału ludzkiej egzystencji. Magiczny film o tym, co większość z nas spycha na margines codziennego życia, a jest prawdopodobnie najważniejszą rzeczą, której możemy doświadczyć w tym życiu — o poczuciu jedności.