Najważniejszą nagrodę festiwalu, Grand Prix – Nagrodę Banku Millennium – otrzymał amerykański dokument Binga Liu „Jutro albo pojutrze”. Jury tak uzasadniło swój wybór: „Ten dogłębnie osobisty film rozgrywa się w opustoszałym amerykańskim miasteczku. Pod maską deskorolkowego obrazu o dojrzewaniu ukryta jest głęboka opowieść o rodzinie, przemocy domowej i radzeniu sobie z ciążącą traumą. Reżyserowi udało się stworzyć nie tylko odważny i pełny wrażliwości portret jego przyjaciół, ale również dostrzec panujące wokół podziały klasowe i rasowe.”
Nagrodę w kategorii Fiction/Non-Fiction dla najlepszego filmu z gatunkowego pogranicza dokumentu i kina fabularnego dostały „Ostatnie dni lata” Maryam Goormaghtigh. Nagroda Amnesty International przypadła w udziale „Wielebnemu W.” Barbeta Schroedera. Nagrodą Nos Chopina dla filmów o sztuce uhonorowano ex aequo dwa obrazy: współprodukowanego przez TVP Kultura „Księcia i dybuka” Elwiry Niewiery i Piotra Rosołowskiego oraz „Love Express. Zaginięcie Waleriana Borowczyka” Kuby Mikurdy.
Grand Prix Discovery w Konkursie „Odcienie wolności” otrzymał film „Między nami” Macieja Mille a Green Warsaw Award – „Zjadanie zwierząt” Christophera Quinna.