Wielki Test o Internecie

  • Wyślij znajomemu
    zamknij [x]

    Wiadomość została wysłana.

     
    • *
    • *
    •  
    • Pola oznaczone * są wymagane.
  • Wersja do druku
  • -AA+A

Samotni w wirtualnym świecie

16:38, 09.10.2018
Samotni w wirtualnym świecie


Podziel się:   Więcej
Edukacja z zakresu kompetencji cyfrowych to w większości przypadków badanej młodzieży samoedukacja (68,6%). Tylko co czwarty ankietowany deklarował, że otrzymał jakąś pomoc. Jednak nie ze strony dorosłych, ale rówieśników – najczęściej starszego rodzeństwa. Zaledwie 21,7% uczniom w poznawaniu internetu towarzyszyli rodzice.

– Czas inicjacji internetowej w Polsce przypada średnio na 9. rok życia, a wiele badań wskazuje, iż znaczna grupa dzieci rozpoczyna przygodę z internetem jeszcze wcześniej. Z perspektywy szkodliwości wielu treści internetowych, pozostawienie małego dziecka bez opieki i kontroli osoby dorosłej, to znaczący czynnik ryzyka dla jego rozwoju psychospołecznego – mówi Anna Borkowska, Kierownik Zespołu Edukacji i Szkoleń NASK. – Szereg badań wskazuje, że im wcześniej dzieci rozpoczynają przygodę ze światem wirtualnym, tym silniejsze jest oddziaływanie internetu oraz prawdopodobieństwo narażenia ich na zagrożenia płynące z sieci. To również ryzyko wystąpienia uzależnienia od internetu – podkreśla.

Anna Borkowska - Kierownik Zespołu Edukacji i Szkoleń NASK, na podstawie badania: Nastolatki 3.0 (pełny raport dostępny pod adresem: https://akademia.nask.pl/baza-wiedzy/publikacje.html; artykuł dostępny pod adresem https://akademia.nask.pl/blog.html