Czy każdemu przełomowi historycznemu odpowiada gatunek, w którym najlepiej wyraża się duch epoki? W całorocznym programie
Kino kryzysów znalazły się eksperymentalne dokumenty, które nie tylko opisują współczesne zmiany społeczne, ale są także dobrym punktem wyjścia do refleksji o formalnych i etycznych aspektach obrazowania kryzysów.
Współczesne konflikty nie dotyczą jedynie sfery polityki, ekonomii i ich społecznych konsekwencji. Towarzyszy im także kryzys prawdy i pytanie o sposoby obrazowania zmiany. Jakie problemy moralne wiążą się z reprezentacjami wojen, nierówności czy migracji uchodźców? Kryzys to stan, który wywołuje poczucie zagrożenia i katastroficzne nastroje. W jaki sposób możemy przekroczyć fatalizm i melancholię, towarzyszące schyłkowi?
Podczas przeglądu zastanowimy się, czy kryzysy mogą stać się momentami napięć wyzwalających energię potrzebną do tworzenia nowych scenariuszy przyszłości.