MOTO

Audi Q3 2025 bez tajemnic! Co się zmieniło? Zobacz nasze wideo z przedpremiery i poznaj szczegóły nowego modelu

Nowe Audi Q3 stało się mocno technologiczne. Gałka zmiany biegów powędrowała w aucie na kolumnę kierowniczą. Pojawiło się też inteligentne zawieszenie. Majstersztykiem są jednak lampy. Micro-LED mają 25 600 diod i mogą wyświetlać na jezdni komunikaty.

Druga generacja Audi Q3 była dostępna w salonach marki od 2018 r. Czas zatem na zmianę generacyjną. Niemcy zaprezentowali właśnie trzecią odsłonę SUV-a. Na razie jedynie zaprezentowali. Pojazd na rynkach europejskich zadebiutuje w październiku tego roku. Do zamówienia będzie natomiast dostępny już latem. Co wiadomo o modelu?

 

Nowe Audi Q3 ma wściekłe spojrzenie starszego brata. To nowy look z Niemiec

 

Podstawą przemiany Audi Q3 stała się stylizacja. Teraz mniejszy SUV upodobnił się do większego brata. Zaczął wyglądać jak baby-Q5. Ma te same dzielone reflektory przednie, wysoko zarysowany grill i wściekłe spojrzenie. W stylizacji modeli liczy się jednak również... technologia.

 

Przeczytaj także: Bestseller Audi w nowej wersji. 367 KM i nawet 113 km na prądzie

 

W przedniej części nadwozia pojawiają się cyfrowe reflektory Matrix LED, które pierwszy raz w Q3 wykorzystują moduł micro-LED. Na module o szerokości około 13 milimetrów znajduje się 25 600 diod micro-LED. Każda ma około 40 mikrometrów wielkości, czyli około połowy grubości ludzkiego włosa. Co ważne, reflektory potrafią coś dużo więcej, niż tylko oświetlać drogę. Wyświetlają ważne informacje z systemów wspomagania bezpośrednio przed pojazdem, w polu widzenia kierowcy. Mogą ostrzegać w ten sposób o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy oblodzeniu nawierzchni.

 

Odwiedź serwis Motoryzacja na platformie TVP VOD. Produkcje dostępne za darmo

 

Interesujący fakt dotyczy też dzielonych świateł do jazdy dziennej LED. Te składają się z 23 modułów. Z tyłu natomiast opcjonalnie Niemcy mogą zastosować światła OLED. OLED-y uzupełnione ciągłym pasem LED i podświetlanymi pierścieniami. W kabinie jest z kolei multimedialnie. W oczy rzuca się m.in. wyświetlacz panoramiczny z 11,9-calowym zestawem wskaźników i 12,8-calowym dotykowym ekranem MMI.

 

Świeży design nie zmienił jednego. Audi Q3 to nadal praktyczny SUV. Zabierze na pokład nawet pięciu pasażerów i 488 litrów bagażu. Po złożeniu tylnej kanapy przestrzeń ładunkowa wzrasta do 1386 litrów. Tylną kanapę można standardowo przesuwać wzdłużnie i regulować kąt oparcia. SUV może holować przyczepy do 2100 kilogramów.

1 / 6 zdjęć
Item 1 of 6
Nowe Audi Q3 2026 (fot. Audi)

Technologia nowego Audi Q3, czyli micro-LEDy i dziwne kierunkowskazy

 

Technologia świetlna to dopiero początek smaczków nowego Audi Q3. Bo ciekawe rozwiązania ukrywają się również w zawieszeniu niemieckiego SUV-a. Dostępne systemy zawieszenia to zawieszenie na sprężynach stalowych, zawieszenie sportowe oraz zawieszenie z dwuzaworową regulacją amortyzatorów. Ostatni z typów stale reaguje na charakterystykę nawierzchni i aktualną sytuację jazdy. Uwzględnia takie parametry, jak praca kierownicą, hamowanie i przyspieszanie. Idealne tłumienie oblicza się dla każdego koła oddzielnie w ułamku sekundy i dostosowuje w ten sposób pracę amortyzatorów.

 

Przeczytaj także: Tesla Model S i Model X wreszcie po liftingu. Ale zmieniło się niewiele

 

Kolejną ciekawostkę kierowca znajdzie przy kolumnie kierownicy. W nowym Audi Q3 to tam właśnie powędrowała dźwignia zmiany biegów. Znajduje się po prawej stronie kierownicy. Po lewej natomiast pojawił się lewarek, który steruje oświetleniem i wycieraczkami.

 

Audi Q3 2026: silniki i dane techniczne

 

Nowe Audi Q3 na początek zaoferuje kierowcom możliwość wyboru jednego z czterech silników. W palecie pojawi się m.in. motor:

 

  • 1.5 TFSI o mocy 150 KM z systemem cylinder on demand, technologią mild hybrid i siedmiobiegową skrzynią S tronic.
  • 2.0 TFSI o mocy 265 KM i z momentem obrotowym na poziomie 400 Nm. Standardem będzie napęd quattro i siedmiobiegowa przekładnia S tronic.
  • 2.0 TDI o mocy 150 KM i z momentem obrotowym 360 Nm. Diesel będzie parowany również z przekładnią automatyczną.
  • e-hybrid, czyli hybryda plug-in. Jej moc sięgnie 272 KM. Moment obrotowy ma wynosić 400 Nm. Sam elektryk dostarczy 85 KM i 330 Nm. Bateria 25,7 kWh ma oznaczać nawet 120 km zasięgu elektrycznego. To zasługa wzrostu pojemności ładowania do 73 Ah z 37.

Więcej na ten temat