Indeks, przez który mnożona jest cena reklamy telewizyjnej kupowanej w formie pakietów widowni w zależności od miesiąca emisji reklamy. Jest to forma zachęcania przez stacje telewizyjne reklamodawców do inwestowania w miesiącach o niższym popycie na reklamę (np. w styczniu i lutym oraz w wakacje). »
Ciąg znaków składający się z cyfr i kropek tworzący numer sieciowy nadawany komputerowi lub grupie komputerów (sieci) na podstawie protokołu Internet Protocol (IP). Często pomocy w określeniu miejsca z którego użytkownik się łączy z Internetem. »
Zaplanowane i koordynowane przedsięwzięcie marketingowe, którego celem jest reklama lub promocja określonego produktu lub usługi za pośrednictwem wybranych nośników reklamowych. Kampania powinna mieć zdefiniowany czas trwania, budżet, grupę docelową oraz cel do osiągnięcia. »
Jedna z najprostszych możliwych interakcji użytkownika z reklamą w internecie. Kliknięcie w kreację reklamową zazwyczaj powoduje przeniesienie użytkownika na stronę docelową. »
Kontakt osoby z przekazem reklamowym. Definicja kontaktu jest różna w zależności od medium. W telewizji jest to fakt oglądania (czyli przebywania w pomieszczeniu z włączonym telewizorem) stacji telewizyjnej w której jest emitowana dana reklama w minucie zawierającej emisję. W internecie zazwyczaj jest to aktywne wywołanie odsłony strony z reklamą dla reklam banerowych. Dla reklamy wideo jest to wywołanie odtworzenia reklamy wideo. W »
Koszt bazowy jest to wartość CPP będąca podstawą do dalszych wyliczeń kosztu kampanii. Koszty bazowe CPP zależą od poziomu deklarowanych rocznych wydatków reklamowych. Telewizja Polska corocznie publikuje zestawienie kosztów bazowych CPP. »